میانگین امتیاز 6 نفر به این نوشته 4.8 از 5 است.

شرکت گوگل در اقدامی قصد دارد تا برای سال 2022 برنامه‌های اندرویدی پلی استور را بر روی ویندوز 10 و 11 اجرا کند. البته که فعلا تمرکز گوگل بر روی اجرای بازی‌های اندرویدی است تا گیمر‌ها بتوانند تجربه جدیدی داشته باشند.

گوگل با سرمایه‌گذاری در این زمینه تلاش دارد با ارائه اپلیکیشن جدید خود، مخاطبان بیشتری جذب کند. به طوری که این نرم‌افزار میتواند برنامه‌های پلی استور را در هر دستگاهی که به سیستم عامل ویندوز مجهز است، اجرا کند. نکته قابل توجه، عدم همکاری گوگل با شرکت‌های مرتبطی همچون مایکروسافت، BlueStacks ، NoxPlayer و … در اجرای این پروژه است.

یکی از ویژگی‌هایی که به پیشرفت این ایده گوگل کمک خواهد کرد، قابلیت پیوستگی در انجام بازی‌ها خواهد بود. به این معنی که کابران می‌توانند تعدادی از مراحل بازی را در موبایل دنبال کنند و مرحله دیگری را به دلخواه در کامپیوتر شخصی خود ادامه دهند.

ساختمان شرکت گوگل

پروژه اجرای برنامه‌های اندرویدی در ویندوز 11 توسط مایکروسافت چه شد؟

ما در مقاله معرفی ویندوز 11 ،به قابلیتی اشاره کردیم که در آن مایکروسافت قصد داشت تا برنامه‌های اندرویدی با فرمت APK را روی ویندوز جدید خود، اجرا کند. این شرکت توانست طی همکاری با آمازون، نرم افزارهای اندروید اپ استور آمازون را روی ویندوز 11 اجرا کند. اما مشکل اساسی این پروژه، عدم توانایی اجرا و پشتیبانی برنامه‌های گوگل پلی بود که نشان میداد ویندوز 11 نمیتوانست تعداد زیادی از برنامه‌ها و بازی‌های اندروید را اجرا کند.

حالا که گوگل قصد دارد با معرفی پلی استور ویندوز خود، گستره بزرگ‌تری از بازی‌ها را پشتیبانی کند، شانس زیادی در کنار زدن مایکروسافت در این رقابت دارد. این امر تصمیم‌گیری هوشمندانه گوگل را نشان می‌دهد، چرا که تبلیغات اصلی و ایجاد ذهنیت اجرای اندروید بر روی ویندوز، توسط مایکروسافت و آمازون انجام شد.

آیا گوگل پلی در این زمنیه رقیب دارد؟

بهتر است بدانید، نرم‌افزار BlueStacks از سال 2016 فعالیت خود را به عنوان شبیه‌ساز اندروید شروع کرده است. در هنگام رقابت این دو غول تکنولوژی، این نرم افزار با معرفی نسخه BlueStacks X ویژگی جدیدی ارائه کرد و توانست جایگاه مناسبی کسب کند. شما در نسخه X می‌توانید برنامه‌ها را بر روی تمامی مرورگرها اجرا نمایید و محدودیتی در استفاده از آن نداشته باشید.