اینتل شهریور خبر بزرگی را به اشتراک خواهد گذاشت!

اینتل به تازگی بزرگان سخت‌افزار را به رویداد بزرگی در روز دوازدهم شهریور (دوم سپتامبر) دعوت کرده است. به نظر می‌رسد که این رویداد به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. آنها در این کارت دعوت نکته‌ای خاصی را فاش نکرده و صرفا به جمله “ما خبری بزرگ برای به اشتراک گذاری خواهیم داشت” اکتفا کردند.

بر اساس این جمله نامفهوم و البته مشکوک، هر خبرگزاری نکته‌ای را برداشت کرده است. The Verge بر اساس نکاتی کاملا قابل اعتماد اشاره کرده که اینتل قصد دارد تا نسل یازدهم از پردازنده‌های کامپیوتر‌های قابل حمل خود را در این رویداد معرفی کند که در حال حاضر با نام رمز Tiger Lake شناخته می‌شوند. بر اساس تئوری The Verge این پردازنده‌ها به تولید انبوه رسیده و در پاییز سال جاری میلادی شاهد استفاده از آنها در لپ تاپ‌هایی هستیم که به بازار ارائه می‌شوند.

اینتل شهریور خبر بزرگی را به اشتراک خواهد گذاشت! وب‌سایت Techpowerup البته عقیده دارد که شاید در این رویداد شاهد معرفی رسمی نسل یازدهم از پردازنده‌های کامپیوتر‌های خانگی با نام رمز Rocket Lake-S نیز باشیم اما حالا چرا اینتل ماه سپتامبر را برای اینکار انتخاب کرده است؟ دلیل این امر ترافیک حضور شرکت‌های رقیب یعنی AMD و Nvidia خواهد بود. این دو شرکت قصد دارند که در ماه سپتامبر محصولات آینده خود شامل کارت گرافیکی را نمایش دهد. همچنین اصلا دور از انتظار نیست که AMD نسل جدید از پردازنده‌های سرور یا کامپیوترهای خانگی خود را در ماه سپتامبر برای اولین بار به صورت رسمی معرفی کند. همچنین شایعه شده که AMD قصد دارد در این ماه به شکلی اولین پردازنده‌های ساخته شده با معماری Zen 3 را به بازار عرضه کند. عرضه شدن یک پردازنده از خانواده Ryzen 4000 Vermeer می‌تواند اینتل را به این کار مجبور کند که پردازنده‌های Rocket Lake-S را برای اولین بار به نمایش بگذارد. همچنین احتمال این وجود دارد که اینتل در این رویداد برای اولین بار کارت‌ گرافیکی قدرتمندی از خانواده جدید Xe را به نمایش بگذارد. در هر صورت اینتل جزئیات زیادی از این رویداد را فاش نکرده و فقط زمان می‌تواند نمایانگر تصمیم‌های اینتل برای این رویداد نسبتا بزرگ و البته آنلاین باشد.