میانگین امتیاز ۶ نفر به این نوشته ۴.۷ از ۵ است.

اینتل در نمایشگاه بین‌المللی CES 2022 از پردازنده‌های نسل دوازدهم خود رونمایی کرد. در این رویداد پردازنده‌های جدید کامپیوتر، موبایل و پردازنده‌های گرافیکی Arc معرفی شدند.

اینتل در سه بخش، محصولات جدید نسل دوازدهم خود را معرفی کرد:

  1. اینتل از سری H پردازنده‌های موبایل نسل دوازدهم خود، از جمله پرچمدار Intel Core i9-12900HK رونمایی کرد. توسعه‌دهندگان این سی‌پی‌یو آن را سریع‌ترین پردازنده موبایلی تاریخ می‌دانند.
  2. تمامی CPU های کامپیوتری نسل دوازدهم ، از Core i9 تا Celeron ، معرفی شدند.
  3. نسل جدید پردازنده‌های گرافیکی Arc، با پشتیبانی گسترده‌تر از Intel XeSS عرضه شدند.

محصولات جدید اینتل در نسل دوازدهم بر اساس فرایند ۷ نانومتری اینتل ساخته شده‌اند. در ادامه به بررسی ویزگی‌های محصولات جدید intel میپردازیم.

نسل دوازدهم پردازنده‌های موبایل اینتل سری H

نسل دوازدهم پردازنده‌های موبایل اینتل سری H

پردازنده‌های موبایلی نسل دوازدهم اینتل در سه سطح عرضه می‌شوند. سری ۴۵ وات H برای گیمرها ، سری ۲۸ وات P برای کاربرانی که نیاز به پردازش سنگین ندارند و سری ۹ وات U که برای همه کاربران مناسب است و استفاده عمومی دارد. اینتل در این رویداد از سری H رونمایی نمود.

مقایسه عملکرد پردازنده intel core-i9 12900HK

نسل دوازدهم سی‌پی‌یوهای موبایلی سری H دارای هشت SKU هستند، مانند پردازنده حرفه‌ای i9 12900HK که در لپ تاپ های جدید نمایشگاه CES، مورد استفاده قرار گرفته است. اینتل این نسل از پردازنده‌های موبایلی خود را قدرتمندترین در بین رقبا می‌داند. از طرف دیگر با توجه به سی‌پی‌یوهای عرضه شده‌ی شرکت AMD، پیش بینی می‌شود این جایگاه برای intel باقی بماند.

آخرین فناوری‌های بکار رفته در پردازنده‌های سری H اینتل:

  • Thunderbolt 4
  • WiFi 6E
  • فناوری Deep link

نسل دوازدهم پردازنده‌های دسکتاپی اینتل

سه نوع کولر Laminar برای سی پی یو اینتل

سی‌‌پی‌یو های نسل جدید آلدر لیک (Alder Lake) اینتل نیز در نمایشگاه CES برای کامپیوتر معرفی شدند. در کنار این پردازنده‌ها، شرکت اینتل کولرهای Laminar را نیز به نمایش گذاشت.

سه نوع کولر Laminar که برای پردازنده های مختلف رونمایی شده‌اند:

  • Laminar RH1 برای پردازنده‌های i9
  • Laminar RM1 برای پردازنده‌های i3 و i5 و i7
  • Laminar RS1 برای پردازنده‌های Pentium و Celeron

پردازنده‌های جدید معرفی شده سری 12th

شرکت اینتل پردازنده‌های آلدر لیک خود را در تعداد بالایی برای کامپیوتر عرضه کرده است. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، قوی‌ترین سی‌پی‌یوی آلدر لیک اینتل ، سری i9 با ۱۶ هسته است که در حالت Turbo نزدیک به ۲۰۸ وات قدرت در اختیار کاربر قرار می‌دهد. بعد از سری i9 به تربیت i7 و i5 و i3 در جایگاه‌های بعدی قرار خواهند گرفت. جزئیات بیشتر را در تصاویر مطالعه نمایید.

اینتل همچنین چند تراشه پایین رده را به همراه پردازنده‌های ۱۲th در کنار یک پردازنده “Pentium Gold” به نمایش گذاشت. در نهایت، مادربرد سری جدید اینتل ۶۰۰ در این بخش، معرفی شد.

پردازنده گرافیکی Intel Arc

پردازنده گرافیکی Intel Arc

بعد از مدت‌ها که شایعه حضور پردازنده گرافیکی اینتل در بازار تراشه‌ها مطرح بود، سر انجام اینتل پردازنده خود را با نام Arc به نمایش گذاشت. Arc که در گذشته Intel Alchemist نامیده می‌شد، قرار است در بیش از ۵۰ گوشی هوشمند و کامپیوتر از جمله سامسونگ، ام‌اس‌آی، اچ پی، دل و… به کار گرفته شود.