کمپانی hpe با ارائه نسل های مختلف سرورهای خود یکی از سردمداران پرچم سخت افزار در دیتاسنترها می باشد که از این سخت افزار ها می توان به رک ها، سوئیچ ها، استورج ها، سرور ها و بسیاری از تجهیزات جانبی دیگر اشاره کرد. اما می توان به قدرت گفت سرورهای اچ پی، در ایران حرف اول را می زنند و یک سر و گردن از سایر برندها بالاتر هستند. شاید بتوان گفت یکی از مهم ترین معیارهایی که در خرید یک سرور اچ پی باید مد نظر قرار بدهید نوع Tower و نوع Rackmount بودن سرورهای مورد نظر می باشد.  

این ســری از سرور اچ پی ای ML بـرای شرکتها ، موســـســـات ، ســـازمانهای متوسط و بزرگ طراحی شده و بعبارت دیگر جهت پشتیبانی از میزان حافظه دیسک و I/O بالا طراحی شده اند.در بخشهای مختلف از جمله سایتها، دیتا سنترها و … می توان از آنها استفاده نمود.همچنین برای استفاده نیازی به رک ندارند وبه صورت Tower قرار می‌‌‌‌‌گیرند. البته در صورت نیاز می‌توان این سرورها را داخل رک قرار داد. در این گروه سرورهای مدلهای سری ML100 و ML300 قرار دارند.

سری ML100 سرورهای اچ پی ساده،کم هزینه، مناسب برای محیطهای کاری کوچک و قابل استفاده برای Networking, File and Print,Shared Internet access,HPC clusters که شامل مدلهای ML110 و ML150 می باشد.

نمیتوان گفت در کارایی چیزی کمتر از سرور اچ پی ML دارند و حتی در حد سری های DL نیز بتوان همچنین کانفیگی را پیاده ساز ی کرد اما بهترین مزیت این سری ها عدم وابستگی انها به رک یوده و میتوانید در شرکت های معمولی و کوچک سولشن های مناسبی باشد البته میتوان گفت که در همچنین برای استفاده نیازی به رک ندارند وبه صورت Tower قرار می‌‌‌‌‌گیرند. البته در صورت نیاز می‌توان این سرورها را داخل رک قرار داد. در این گروه سرورهای مدلهای سری ML100 و ML300 قرار دارند.