شرکت سیسکو (Cisco) به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد شرکت خصوصی ThousandEyes Inc. را که در سانفرانسیسکو فعالیت می‌کند را بخرد. این شرکت در زمینه اینترنت و پلتفرم‌های اطلاعات ابری فعالیت می‌کند که در نهایت باعث ایجاد خرد برای ارائه برنامه‌ها و سرویس‌ها در بستر اینترنت می‌شود.

در چند سال گذشته سرعت رشد و استفاده از تکنولوژی ابری افزایش زیادی داشته است. همچنین ارائه نرم‌افزارها به عنوان یک سرویس نیز از مقبولیت بیشتری بین کاربران برخوردار است. این مورد باعث شده است که آزادی عمل در اینترنت افزایش پیدا کرده و شرکت‌های خصوصی از زیرساخت‌های مخصوصی به خود در اینترپرایز استفاده کنند.

در چند ماه گذشته با گسترش ویروس COVID-19 پیش بینی و ارائه طرح‌های مناسب با مشکلات زیادی مواجه شده است. این مشکل با ذات بی نظم صنعت فناوری اطلاعات ترکیب شده و باعث شده تا مشکلات فراوانی به وجود آید و حتی اعتبار برند‌ها و درآمد آنها با اختلال مواجه شوند.شرکت Cisco قصد خرید ThousandsEyes را دارد

ترکیب تجربه سیسکو در زمینه شبکه و برنامه‌های مرتبط با دید کامل ThousandEyes از اینترنت و مشتری‌ها باعث می‌شود تا استراتژی کاملی از ارائه دیجیتال محصولات و سرویس در بستر اینترنت به وجود آید. این اتحاد می‌تواند به راحتی کمبود‌ها را شناسایی کرده و شبکه را در محدوده اینترپرایز و فضای ابری بهبود دهد.

مدیر ارشد بخش اینترپرایز و فضای ابری و جانشین شرکت سیسکو todd Nightingale در مورد این خرید گفت:« من بسیار هیجان زده هستم تا تیم ThousandEyes را به سیسکو اضافه کنیم. ترکیب تیم سیسکو و ThousandEyes اجازه می‌دهد تا دید بسیار عمیق‌تر نسبت به کمبود‌ها به وجود آید. بدین ترتیب می‌توان به راحتی تصحیح را انجام داده و شبکه را بهبود داد.»

به نظر می‌رسد که این انتقال در گزارش فصل اول سال مالی 2021 نهایی شود. در حال حاضر هنوز رقم دقیق این خرید اعلام نشده است و منابع مختلف نیز قیمت احتمالی برای این انتقال اعلام نکردند.