میانگین امتیاز ۴ نفر به این نوشته ۴.۷ از ۵ است.

شرکت اچ پی به درخواست کاربران، مبنی بر استفاده از پردازنده‌های AMD در سرورهای جدید HPE، عمل خواهد کرد. بعد از اینکه اینتل با بحران مدیریتی روبه رو شد و از رقابت جا ماند، پردازنده‌های AMD با عملکرد بهتر خود میان کاربران جایگاه بهتری نسبت به سی پی یو های اینتل پیدا کردند. با اعلام اچ پی پردازنده‌های AMD EPYC بر روی نسل های جدید سرور های HPE ProLiant ، سیستم های HPE Apollo و سوپرکامپیوترهای HPE Cray EX راه اندازی خواهند شد.

ثبت رکورد های جدید برای سرورهای جدید HPE

شرکت Hewlett Packard Enterprise (HPE) اعلام کرده است که نسل جدید سرور های آن توانسته‌اند رکوردهای جدیدی برای پردازش طیف گسترده ای از حجم کاری سنگین را به ثبت برسانند. این موفقیت، نتیجه اجرای صحیح راه حل های محاسباتی جدید و بهره‌مندی از پردازنده‌های جدید AMD EPYC به دست آمده است.

نسل جدید سرورهای HPE نسبت به نسل قبلی، تا ۳۹% عملکرد بهتری دارند. این سرور ها در زمینه های کلیدی همچون مصرف انرژی، حجم کاری تحلیل دیتابیس و برنامه های کاربردی جاوا، بهبود یافته اند. برای مثال، سرورهایی که از پردازنده‌های سری AMD EPYC 7003 بهره می‌برند، توانسته‌اند ۱۹ رکورد جهانی را به ثبت برسانند. همچنین سرور های اچ پی با استفاده از پردازنده های نسل دوم و سوم AMD EPYC نیز مجموعا ۳۲ رکورد جدید را ثبت کرده‌اند.

HPE با راه‌حل‌های جدید مبتنی بر پردازنده‌ی AMD، بارهای کاری سخت را برطرف می‌کند

مجموعه سرورهای پرولیانت اچ پی ای و سیسیتم های آپولو با استفاده از پردازنده های AMD EPYC 3th ، محاسبات پلتفرم های اصلی را با سرعت، امنیت و دقت بی‌نظیری پردازش می‌کنند. همچنین HPE در سوپرکامپیوترهای HPE Cray EX نیز از این نوع پردازنده بهره گرفته است تا سیستم هایی همچون سیستم‌های کلاس Exascale، تا ۱۰ برابر سریع‌تر از قدرتمندترین ابررایانه‌های امروزی شود.

شرکت اچ پی ای با ارائه سبد محصولاتی جدید خود و بهبود چشمگیر عملکرد آن، سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا به طور یکپارچه از این سرورها برای امور مختلف، استفاده کنند. سوپرکامپیوترهای اچ پی به واسطه‌ی استفاده از سی پی یو های AMD EPYC تا ۱۰ برابر سریع‌تر از دیگر سوپرکامیوترها هستند.

نتایج بهره‌مندی از پردازنده‌های AMD EPYC در سرور اچ پی

شرکت اچ پی ای توانست در بخش‌های مجازی سازی، بهبود مصرف انرژی، پردازش حجم‌کاری سنگین در پایگاه داده و برنامه‌های جاوا، به رکوردهای جدیدی دست پیدا کند. در ادامه تعدادی از این نتایج را عنوان کرده‌ایم:

  1. افزایش یکپارچه سازی سرور و کاهش هزینه های عملیاتی با مجازی سازی با استفاده از سرور HPE ProLiant DL385 Gen10 Plus v2 که عملکرد ۳۹ درصدی بهتری نسبت به دارنده رکورد قبلی ارائه می‌دهد.
  2. افزایش عملکرد و پایداری برای کاهش هزینه های عملیاتی با استفاده از سیستم HPE Apollo 2000 Gen10 Plus در کنار سرور HPE ProLiant XL225n Gen10 Plus که با ارائه ۱۸ رکورد جهانی و تا ۵۴ درصد بازده انرژی بالاتر نسبت به سایر سرورهای دارای سیستم ۴-node.
  3. افزایش سرعت جستجو پایگاه داده در بارهای کاری حجیم با سرور HPE ProLiant DL345 Gen10 Plus که یک سرور کاملا جدید محسوب می‌شود و هدف مشخص آن بهینه‌سازی ذخیره‌سازی برای حجم کاری دیتابیس است. این سرور رتبه اول را در بار های کاری non-clustered در دیتابس ها، کسب کرده است. همچنین سرور HPE ProLiant DL385 Gen10 Plus v2 نسبت به رقبا ۱۴.۴ درصد عملکرد بالاتر و ۱۵.۵ درصد هزینه پایین‌تری دارد.
  4. بهینه‌سازی برنامه‌های جاوا برای استفاده در فعالیت‌های نوظهوری همچون صنایعی مانند بانک‌داری و خدمات مالی، مراقبت‌های بهداشتی و علوم زیستی. با استفاده از سرور HPE ProLiant DL385 Gen10 Plus v2 در بخش دو پردازنده، ۱۷.۱ درصد عملکرد بهتری ارائه کرده است. در بخش تک پردازنده هم سرور HPE ProLiant DL345 Gen10 Plus عملکرد ۱۶.۸ درصدی بهتری داشته است.

کدام محصولات HPE از پردازنده جدید AMD بهره می‌برند؟

تمامی کامپیوترها و سرورهای HPE که از نسل سوم AMD EPYC پشتیبانی می‌کنند:

  • سرور ها

سرور HPE ProLiant DL325 Gen10 Plus v2
سرور HPE ProLiant DL385 Gen10 Plus v2
سرور HPE ProLiant DL345 Gen10 Plus
سرور HPE ProLiant DL365 Gen10 Plus

  • سیستم ها

سیستم HPE Apollo 2000 Gen10 Plus با سرور HPE ProLiant XL225n Gen10 Plus
سیستم HPE Apollo 6500 Gen10 Plus با سرور HPE ProLiant XL675d Gen10 Plus
سیستم HPE Apollo 6500 Gen10 Plus با سرور HPE ProLiant XL645d Gen10 Plus

  • سوپرکامپیوتر ها

سوپرکامپیوتر HPE Cray EX EX425
سوپرکامپیوتر HPE Cray EX EX235n

تاریخ عرضه سرورهای جدید HPE چه زمانی خواهد بود؟

همه ابرکامپبوتر های نسل جدید HPE Apollo با پردازنده نسل  AMD EPYC در تاریخ ۶ آوریل در سراسر جهان در دسترس خواهند بود. سرورهای جدید سری ProLiant نیز در ۱۹ آوریل در دسترس خواهند بود.