SSD مخفف عبارت Solid State Disk است و منبع ذخیره سازی است که از نیمه رسانا های حالت جامد تشکیل شده است. این نوع فناوری همچنین در ساخت حافظه های فلش هم کاربرد دارد و به همین دلیل برخی از افراد SSD ها را حافظه های فلش یا EPP Rom می نامند. هارد دیسک های حالت جامد یا همان حافظه اس اس دی (SSD) به حافظه هایی گفته می شوند که در آن ها از هیچ قطعه ی متحرکی استفاده نشده باشد و در ساخت آن ها از حافظه های مبتنی بر فلش یا SD Ram ها استفاده می شود. این هارد ها در سرور ها نیز کاربرد داشته و حافظه اس اس دی اچ پی سرور ها نیز همانند هارد های HDD دارای رابط های SAS و SATA می باشند.

شرکت HPE یا Hewlett-Packard Enterprise یک شرکت چندملیتی آمریکایی است که در زمینه فناوری اطلاعات و تجهیزات شبکه تجاری به فعالیت می‌پردازد. مرکز اصلی شرکت تجهیزات شبکه HPE در شهر پالو آلتو ایالت کالیفرنیا قرار دارد و یکی از زیرمجموعه های شرکت مشهور HP است.

حافظه SSD که امروزه به علت افزایش سرعت عملکرد سیستم و همچنین سرعت بوت کامپیوتر بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد، دارای وزن سبکی نسبت به هارد دیسک ها بوده که در اینجا برابر با 10 گرم می باشد و با بهره مندی از بدنه ای کوچک با فرم فاکتور M.2 فضای کمتری را در بر می گیرد.