بر طبق گزارش IDC و نرخ رشد بازار سرور، شرکت اچ پی HP به عنوان سردمدار بازار سرور در صدر این بازار قرار دارد. شرکت Dell نیز در جایگاه دوم و شرکت IBM در جایگاه سوم قرار دارند. از این میان دو شرکت Lenovo و Cisco به عنوان دو تازه وارد دنیای سرور با توجه به رشدی که داشته اند قابل توجه آن ها قابل تامل است. همانطور که در بالا اشاره شد سرورهای اچ پی به عنوان پیشرو در بازار به دلیل تکنولوژی‌های جدید و پیشرفته ای و ویژگی هایی که در تجهیزاتش استفاده می‌کند همواره جزو سرورهای پرطرفدار بازار بوده.‌ در اینجا می خواهیم بهترین سرور HPE را معرفی کنیم.

این ویژگی ها عبارتند از: ویژگی‌های مدیریتی بسیار، طراحی ارتقاپذیر، تعداد زیاد هسته‌های پردازنده، امکان افزودن هارد، کارایی و امنیت بسیار بالا. در نتیجه این سرور ها ایده‌آل برای حجم‌های کاری شماست و می‌توانید استانداردهای مرکز داده را با آن پیاده‌سازی کنید. این ویژگی‌ها آن را به سرور پرچمدار اچ پی تبدیل می‌کند که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهید شد. در این میان سرورهای سری پرولیانت شرکت اچ پی بیشترین متقاضی را در اروپا، خاورمیانه، آفریقا، آسیا، اقیانوسیه و ژاپن کسب کرده اند. به همین دلیل در اینجا به معرفی بهترین و پر فروش ترین سرور HPE می پردازیم:

معرفی سرور HPE
در حال حاضر بهترین و پر فروش ترین سرور HPE سری پرولیانت DL380 است. سرور DL380، یکی از متنوع‌ترین سرورهای رکمونت روی زمین است. وقتی کسب ‌وکار شما رشد کند، نیاز به تجهیزات بیشتری خواهید داشت. پس انعطاف پذیری بالا و ارتقای آسان این سرور، می‌توانید نیازهای تجاری شما را به راحتی تامین کنید. در نتیجه می توانید با قیمتی مناسب، این سرور را تهیه کنید. ویژگی های جدیدی همچون هارد دیسک و مدیریت از راه دور، در این سرور بسیار قابل توجه است. از دیگر مزیت های این سرور می توان به مصرف انرژی بسیار پایین در آن و تنوع بی نظیر اشاره نمود.

این سرور از دو پردازنده اینتل Xeon E5 V3/V4 و 24 اسلات رم (3 ترابایت ظرفیت) پشتیبانی می‌کند. مهمترین دلیل پر فروش بودن این محصول انعطاف‌پذیری بالا در پیکربندی آن است. به طوری که می توان پیکربندی مناسبی با یک پردازنده 6 هسته‌ای و 4 گیگابایت رم و یا دو پردازنده 22 هسته‌ای و 1.5 ترابابت رم انجام داد. این انعطاف در پیکربندی باعث شده این محصول در همه ابعاد سازمانی اعم از کوچک، متوسط و بزرگ قابل اجرا باشد. پشتیبانی از نرم‌افزار مدیریتی HPE iLO که قابلیت‌های وسیعی در مدیریت از راه دور سرور را فراهم می‌کند. و امکان بهره‌گیری از کارت‌های شبکه 40 گیگابایتی از دیگر قابلیت‌های سرور DL380 است.