سرو های Dell

Dell نیاز به یک برنامه پشتیبانی پرداختی برای دانلود هر گونه به روزرسانی ها یا Firmware ندارد و همچنین یک سایت بصری فوق العاده برای پیدا کردن هر گونه به روز رسانی ها را برای سیستم شما ارائه می دهد.

علاوه بر این، Dell Prosupport در حوزه فناوری اطلاعات به عنوان یکی از برنامه های پشتیبانی قابل اطمینان است. اگر بخواهید از آن حمایت کنید، pro support یک سرمایه گذاری ارزشمند است.

سرور اچ پی

HPE نیاز به یک قرارداد خدمات/پشتیبانی برای دانلود هر گونه به روز رسانی ها یا Firmware جدید دارد. حتی اگر این قرارداد انجام شود ممکن است در پیدا کردن Support drivers و Firmware از طریق پلتفرم HP دچار مشکل شوید. علاوه بر این، زنجیره تامین جایگزین قطعات در HPE همیشه قابل اطمینان نیست، هر چند که در سال های اخیر بهبود یافته است. به طور کلی کار با وب سایت HPE نیز برای استفاده از اطلاعات یا پشتیبانی دشوار است.

مقایسه سرور های HPE با سرور های Dell : قابلیت اطمینان

سرورهای Dell

این عجیب نیست که سرور های Dell سال ها بدون آسیب دیدگی کارایی لازم را به عمل آورده اند. Dell EMC بسیار هوشیارانه عمل می کند تا جایی که سرورهای خود را به طور مداوم بهبود می بخشد و محصولات اخیر آن، گواهی  بر این مسئله اند.

سرورهای HPE

بر اساس یک نظرسنجی انجام شده در اواسط سال 2017، سرورهای HP proliants تا حدود 2.5 برابر سرورهای Dell خرابی داشته اند. به گفته این سیستم، سیستم های HPE با هشدارهای پیش بینی شده برای قطعاتی که در معرض خطر قرار می گیرند، کارکرد خوبی را انجام می دهند (یک نوع عیب یابی توسط سیستم های هشدار دهنده در HPE را در این مقاله مشاهده می کنید.). به سرمایه گذاران این اجازه را می دهد تا قطعات آسیب دیده را قبل از بدتر شدن وضعیتشان تعمیر و یا جایگزین کنند. علاوه بر این، خط تولید سرورهای superdome  از HPE نشان دهنده قابلیت اطمینان باور نکردنی می باشد. بنابراین برای بار های کاری big data ، راه حل های HPE قابل اطمینان به نظر می رسند. خط تولید سرور های Apollo از HPE و سرورهای جدیدتر Proliant برای کاربران قابلیت اطمینان بلند مدتی را فراهم می کنند. در نظر داشته باشید که در حال مقایسه سرورهای HPE با Dell می باشید.

تفاوت سرور اچ پی و سرور دل

سرورهای Dell

اکثر کاربران به هنگام مذاکره با شرکت Dell از انعطاف پذیری کم در قیمت محصولات خبر می دهند. هر چند Dell با مشتریان دائمی و مهم تر مذاکرات بهتری انجام می دهد. در سال های گذشته Dell مقرون به صرفه تر بود، اما این روزها تفاوت قیمت اندکی دیده می شود.

سرورهای HPE

HPE معمولا انعطاف پذیری بیشتری در قیمت ها دارد، اگرچه نقل قول های اولیه در اکثر موارد شبیه به Dell است. در بیشتر موارد، رابطه شما با فروشنده، عامل مهمتر خواهد بود.

اگر شما مشتری دیرینه یکی از دو شرکت هستید و یا با آن ها تجارت می کنید، احتمالا می توانید معامله ای بسیار خوب داشته باشید.

مقایسه سرور های HPE با سرور های Dell : ابزار های مدیریتی

ابزار مدیریت HPE ، iLO است و ابزار مدیریت Dell ، iDRAC می باشد. هر دو سیستم پیشرفت زیادی برای ارائه ویژگی های مشابه مانند پشتیبانی از HTML5 داشته اند. در سال های گذشته تفاوت های زیادی وجود داشت اما امروزه پیاده سازی IPMI به اندازه کافی به عنوان یک عامل تعیین کننده قابل توجه نیست.

سرورهای Dell

iDRAC در نسل های اخیر راه زیادی را طی کرده است. با وجود iDRAC 7 شما دیگر به java نیازی ندارید. هر چند رابط کاربری گرافیکی (Graphic User Interface) Dell به خوبیِ رابط کاربری گرافیکی جدید ILO نمی باشد. تا آنجا که License اجازه می دهد ، iDRAC از License فیزیکی استفاده می کند که می تواند در بازار ثانویه خریداری شود و از طریق OEM پس از end-of-life از قفل شدن مجدد جلوگیری می کند. عموما به روز رسانی ها در iDrac کمی طولانی تر هستند، و به نظر می رسد به طور کلی از iLO کمی کندتر است. با توجه به پیشینه قبلی، iDRAC یک ابزار مشابه برای RIS دارد که OpenManage Essentials نامیده می شود، هرچند هر دو بر روی برخی از نسخه های مرورگر مشکلاتی را دارند.

سرورهای HPE

ILO استاندارد در محصول گنجانده شده است، اما برای دستیابی به ویژگی های پیشرفته تر(i.e. post console session) نیاز به یک License دارد، که اگر سرورهای شما end-of-life شده باشند، از طریق OEM می تواند شما را مسدود کند ؛ شما نمی توانید نمونه پیش تر استفاده شده را خریداری کنید. بعضی از کاربران ادعا می کنند که شما فقط باید یک کلید خریداری کنید زیرا شما می توانید کلید پیشرفته چندین سرور را مجددا استفاده کنید، اما این در برابر شرایط سرویس است؛ شما باید کلیدهای جدیدی درست مثل iDRAC خریداری کنید. به طور کلی، GUI در ILO به نظر می رسد بصری تر است و این پلتفرم کمی سریع تر به نظر می رسد.