پردازنده و CPU، مهم‌ترین و اصلی‌ترین قطعه در سیستم‌های پردازشی هستند. در این مقاله قصد داریم درباره لپ تاپ ها صحبت کنیم. سی پی یو، علاوه بر آن که قدرت پردازش لپ تاپ را مشخص می‌کند، روی برخی خصوصیات و ویژگی‌های دیگر نیز تاثیر می‌گذارد که مهم‌ترین آن‌ها، مدت شارژ یا میزان مصرف برق است. پیشرفت فناوری ساخت پردازنده ها با دو هدف انجام می‌شود: اول افزایش کارایی و سرعت و دوم کاهش مصرف انرژی. پس لپ تاپی را انتخاب کنید که پردازنده آن مبتنی بر جدیدترین و به‌روزترین تکنولوژی باشد.

هنکام خرید لپ تاپ با تعداد زیادی مدل مواجه می‌شوید که جلوی هر کدام تعداد زیادی خصوصیت و مشخصه درج شده است: پردازنده اینتل ، حافظه اصلی، حجم هارد دیسک، پردازنده گرافیکی، سیستم عامل، وزن، اندازه نمایشگر، پورت ها، جزو مهم‌ترین این خصیصه‌ها هستند. اما کدام یک از این خصیصه‌ها مهم هستند؟ یا کدام یک برای شما اهمیت بیشتری دارد؟ سوالاتی از این قبیل برای بسیاری افراد وجود دارد که ممکن است پاسخ درست آن را ندانند.تفاوت مدل های مختلف پردازنده‌ اینتل

پس انتخاب لپ تاپ مناسب از بین مدل‌های فراوان و متنوع موجود در بازار، کار بسیار دشواری است. متاسفانه خیلی از کاربران بعد از خرید لپ تاپ، پس از مدتی به نوعی آن را مناسب کار و نیاز خود نمی‌دانند، در حالی که ممکن است پول زیادی هم بابت خرید آن داده باشند. قدرت پردازشی کم، عدم توانایی در اجرای بازی‌ها با سرعت مطلوب، کمبود فضا برای ذخیره سازی اطلاعات، وزن بالا یا مدت شارژ کم، مشکلاتی است که ممکن است کاربران پس از خرید لپ تاپ خود با آنها مواجه شوند.

قبل از خرید لپ تاپ، این نکات را بررسی کنید تا انتخاب آگاهانه، درست و مطابق با نیاز انجام دهید. جالب است بدانید که برطرف کردن خیلی از کمبودها، بسیار ساده و کم هزینه هستند.