شرکت HP یکی از برترین تولید کننده های سرور در دنیا میباشد.

این شرکت تمامی سرورهای خود را، با کیفیت و ویژگی های بیشتری نسبت به نسل های قبل، تولید و در اختیار کاربران قرار می دهد.

سرورهای نسل ۸ اچ پی ای پیشرفت و تغییرات قابل توجهی را نسبت به سرورهای نسل قبلی خود داشته اند، از جمله این تغییرات میتوان به تغییر نگهدارنده های هاردهای LFF و SFF، تنظیم میزان حرارت تا ۱۰ درصد، افزایش فضای پردازشی، افزایش ۲۰ درصدی رم با بهره گیری از فناوری  Smart Memory  و DDR3 اشاره نمود.

در تمامی نسل های سرور امکان ارتقاپذیری و توسعه پذیری (افزایش ظرفیت هارد، رم و پردازنده ها) وجود دارد و با استفاده از رایزرها میتوان کارتهای توسعه بسیاری را به آنها اضافه نمود.

در حال حاضر سرورهای اچ پی ای نسل ۸ در سراسر جهان در حال استفاده بوده و امکان ارتقاپذیری برای آنها همچنان وجود دارد.

هرکسی با هر قدرت خریدی میتواند این سرورها را تهیه کند. زمانی که کسب و کار رشد کند به تجهیزات بیشتری نیاز است، بنابراین با افزایش تجهیزات و یا ارتقاء سیستم میتوان نیازهای تجاری سازمان ها و شرکت ها را برطرف نمود.

با انتخاب یک سرور مناسب میتوان سرعت کار کارمندان را افزایش داد، امنیت داده ها و اطلاعات را تضمین کرد و هزینه ها را کاهش داد.

ویژگی های سرور اچ پی ای :

تعداد اسلات‌های رم در این نسل از سرورهای اچ پی  ۲۴ Slot میباشد (۱۲ اسلات برای هر پردازنده)، این اسلات ها از رم های UDIMM، RDIMM، HDIMM و LRDIMM پشتیبانی می کنند.

در صورت استفاده از تمامی اسلات ها، حداکثر ظرفیت رم ها 128 گیگابایت است. حداکثر فرکانس نهایی نیز در این سرورها جهت پشتیبانی از رم ها، 1866 مگاهرتز است.

سرعت پردازنده ها تا حداکثر ۱۶۰۰ مگاهرتز (با توجه به  نوع پردازنده) قابل تغییر است.

 فهرستی از ظرفیت حافظه و سرعت پردازنده ها در زیر قابل مشاهده میباشد.

ویژگی ها:

Maximum Capacity (LRDIMM)

۷۶۸GB (24 x 32GB LRDIMM @1066MHz)

Maximum Capacity (RDIMM)

۳۸۴GB (24x 16GB RDIMM @1600MHz)

Maximum Capacity (UDIMM)

۱۳۸GB (16 x 8GB UDIMM @1333MHz)

Maximum Capacity (HDIMM)

۳۸۴GB (24 x 16GB UDIMM @1333MHz)

سوکت تعبیه شده در سرورهای اچ پی نسل 8 از نوع FCLGA2011 میباشد.

 هر سوکت پردازنده دارای ۴ کانال است و هر کانال سه ماژول رو در بردارد. سرورهای این نسل از ۳ نوع منبع تغذیه (460W/750W/1200W)  پشتیبانی می کنند.

فضای ذخیره سازی در این سرورها حداکثر ۹۶ ترابایت میباشد و در بعضی از مدل ها قابلیت استفاده از هاردهای LFF به جای SFF  وجود دارد.

کنترلر پیش فرض در سرورهای این نسل،) P420i یک کنترلر قوی با ۲ پورت) میباشد و از حافظه فلش استفاده می کنند که بسته به مدل مورد استفاده آن مقدار Cache متغییری دارند. در سرورهای اچ پی نسل 8، قابلیت نصب کش Cache از نوع FBWC را وجود دارد.

در صورت استفاده از یک پردازنده، امکان استفاده از 3 اسلات PCIe وجود دارد، اگر نیاز به اسلات PCIe بیشتری باشد، میبایست رایزر کارت ها دوم را به سرور اضافه نمود.

تکنولوژی ILO در تمامی مدل های سرور اچ پی نسل 8 قرار داده شده است. این تکنولوژی در سیستم مدیریتی، امکانات بسیاری (کنترل و مدیریت از راه دور) را برای مدیران در نظر گرفته و در صورت نصب پیشرفته این نرم افزار با تهیه لایسنس، مواردی همچون ریموت گرافیکی، پخش و ضبط ویدئو و … را در اختیار مدیران قرار می دهد.

شرکت اچ پی در تولید سرورهای نسل هشتم، جهت کمک به سیستم خنک کننده ی مناسب، اکثر کابل های داخل سرور را حذف کرده و استفاده از تجهیزات Hot-Plug بدون کابل را جایگزین می کند.

در اکثر سرورهای اچ پی نسل 8، فن ها توسط مدیر شبکه و یا سنسورهای دما قابل تنظیم هستند.

این فن ها به صورت Hot Plug بعد از هاردها قرار می گیرند و هوا را از جلوی سرور به سمت قطعات ارسال کرده و در نهایت هوا را از پشت سرور خارج می کنند.

اکثر مدل های سرور اچ پی نسل هشتم، قابلیت اضافه کردن 2 عدد پاور را به صورت Redundant دارند.

در حال حاضر سرورهای اچ پی نسل هشتم تولید نمی شوند به این دلیل که نسل های جدیدتری با قابلیت ها و ویژگی های بیشتری تولید و به بازار عرضه شده اند، اما همچنان، خرید و فروش سرورهای این نسل در بازار به صورت استوک (Used) یا کارکرده وجود دارد.

شما میتوانید کانفیگ دلخواه خود را با مشاوران فروش ما در شرکت پردازش رایان پژواک با شماره تماس 41308000-021 در میان گذاشته و یا به فروشگاه آنلاین شرکت پردازش رایان پژواک با آدرس اینترنتی RayanPejvak.ir مراجعه نمایید.