سرور اچ پی مدل DL360 G7 ، از جمله سرورهایی با قابلیت زیاد شرکت HP می‌باشد. این قابلیت ها مانند کارایی بالا با دو پردازنده، هجده اسلات DIMM و قابلیت ذخیره سازی تا حداکثر 9.6TB را پشتیبانی می کند.در این سیستم تعداد پورت های شبکه نسبت به نسل قبلی دو برابر شده است.

این دستگاه کنترل کننده iLO 3.0 HPE دسترسی کنترل از راه دور را هشت برابر سریعتر از iLO 2.0 ارائه می دهد. ،همچنین HPE منابع تغذیه جدید خود را که دارای کارآیی 92٪ هستند با سرورهای سری Gen7 در دسترس کاربران قرار داده اند.

همانطور که می دانید برای ذخیره سازی اطلاعات سرور از سن استوریج استفاده می شود که در مدل های متفاوتی در بازار موجود است، از جمله مدل های پرفروش آن ذخیره ساز تحت شبکه اچ پی MSA 2040 K2R80A می باشد که می توانید با کلیک بر روی آن اطلاعات کافی را کسب نمایید.

کارآیی سرور اچ پی مدل DL360 G7:

دارای حداکثر دو پردازنده Intel Xeon 5500 یا Xeon 5600 سری چهار یا شش هسته در این سرور رک پشتیبانی می‌شود. پردازنده‌هایی که کارایی بالایی دارند با یک X مشخص می‌شوند ، اگر بدنبال قیمت های پایین تر و ارزان تر هستید می توانید به سراغ پردازنده‌هایی با نام E-class یا L بروید. Xeon 5500s می تواند بر روی سیستم نصب شود که برای کاهش هزینه سیستم بسیار مناسب می‌باشد.

حافظه سرور اچ پی مدل ProLiant DL360 Gen7:

ماژول‌های حافظه Registered (RDIMM) or unbuffered (UDIMM) DDR3 در HPE DL360 Gen7 قابل پشتیبانی هستند. اما ترکیب این ماژول‌ و کارت ها در انواع مختلف پشتیبانی نمی‌شود. هر سوکت پردازنده بر روی خود دارای سه کانال حافظه می باشد که برای هر سه اسلات DIMM و مجموع 9 اسلات DIMM در هر پردازنده نصب شده ، یا در مجموع هجده اسلات DIMM از پردازنده های دوگانه استفاده می کنند. سیستم می تواند با دوازده ماژول حافظه 32 مگابایتی RDIMM  ، ظرفیت حافظه حداکثر 384 گیگابایت را پشتیبانی کند. تنها دوازده اسلات هنگام استفاده از ماژول های حافظه  GB16 یا  GB32 DIMM پشتیبانی می شود که هر دو پردازنده باید نصب شوند.

ذخیره ساز سرور اچ پی مدل DL360 G7:

مدیران شبکه می توانند بین پیکربندی DriveBay های قابل جابه جایی در حین کار دستگاه 4SFF یا 8SFF ، یکی را انتخاب کنند. درایورهایی که دارای ابعاد بزرگی هستند قابل پشتیبانی نیستند در صورتی که بخواهید یک درایو نوری به آن اضافه کنید ، می توان فقط به پیکربندی 4SFF اضافه کرد. در هنگام استفاده از هشت پورت 1.2TB SAS  قابل جابه جایی در زمان فعالیت دستگاه ، حداکثر حافظه داخلی 9/6TB در تمام هشت اسلات پشتیبانی می شود.

گسترش (Expansion) سرور اچ پی مدل ProLiant DL360 Gen7:

در مجموع دو اسلات برای گسترش پشتیبانی وجود دارد (یک آداپتور کامل PCIe و یک کارتlow-profile). برای اینکه بتوانید یک کارت PCI-X اضافه کنید باید در اسلات دوم یک کیت Riser اختیاری خریداری کنید. این سیستم با دو برابر کردن میزان پورت های شبکه نسبت به نسل های قبلی به چهار پورت 1GbE، مجهز شده است.

مدیریت سرور اچ پی مدل ProLiant DL360 Gen7 :

خنک کننده مناسب با سیستم عامل HPE’s iLO3 برای کنترل دمای سرور و ارسال سیگنال های اصلاح کننده برای فن ها نگهداری می شود. سیستم عامل iLO3 به طور خودکار بر وضعیت سخت افزار و عملکرد پردازشگر اختصاصی، حافظه و رابط شبکه خود نظارت دارد. با یک بسته مدیریتی ارتقا یافته، کاربران می توانند مصرف انرژی را کنترل و از روی نمودار پردازش کنند و حتی میزان انرژی مورد استفاده برای اجرای سیستم را محدود کنند همچنین عیب یابی محلی با پنل تشخیص خطا که در جلوی سرور قرار دارد بهبود یافته است.

به طور خلاصه سرور HPE ProLiant DL360 Gen7 قابلیت های محاسباتی با کارایی بالا را در یک شاسی کوچک 1U ارائه می دهد. پردازنده های سری 5500 و 5600 اینتل انواع گزینه های عملکردی با سرعت پردازنده از 1.60 گیگاهرتز تا 3.46 گیگاهرتز را ارائه می دهند. این سیستم تا 18 اسلات DIMM با هر دو پردازنده نصب شده را پشتیبانی می کند، اما هنگام استفاده از ماژول حافظه GB 16 یا GB 32 تنها حداکثر 12 اسلات DIMM می تواند قابل استفاده باشد. سیستم عامل HPE’s iLO3 نسبت به نسل قبل خود iLO2، کنترل عملکرد از راه دور را سریع تر و باعث بهبود قابلیت های مجازی سازی میشود.