بی شک یکی از برترین تولید کننده های سرور های شبکه ای در دنیا ، شرکت HP می باشد که در کشور خودمان نیز طرفداران بسیار زیادی را دارد.

سرور های تولیدی کمپانی HP هم اکنون بخش اعظمی از دیتای دنیای ارتباطات و وب را پردازش می کنند. ازین رو محصولات قدیمی این شرکت نیز همچون محصولات پیشرو جدیدش ، طرفداران بسیاری را دارد.

یکی از محصولات مقرون به صرفه ، منعطف و قدرتمند این تولید کننده، سرور DL380 از خانواده Proliant و سری Gen7 آن می باشد . این سرور با وجود رقابت شدید با نسل های بعدی خود همچنان خریداران و مشتاقانی را دارد .

ویژگی های کلی سرور دی ال 380 جی 7 :
این سرور با بهره مندی از پردازنده های سری Xeon x5670 اینتل امکان پردازش تا سرعت 2.93 گیگاهرتز در بالاترین کانفیگ را محیا می کند.

سرور اچ پی مدل DL380 G7 ظرفیت بهره مندی از ۱۸ اسلات کارت حافظه تا 192 گیگابایت را دارا می باشد. لازم به ذکر است این سرور از کارت حافظه های سری ۱۰۶۰۰R پشتیبانی می کند. البته اگر توان مالی شما و یا شرکت شما اجازه می دهد می توانید از کارت حافظه های پرسرعت ECC نیز استفاده کنید.

سرور اچ پی در طراحی و ساخت این سرور از ساختار ۲U به صورت رکمونت جهت استفاده در رک ها بهره برده است. شاسی از ساختار بسیار محکمی برخوردار است و بهترین توصیه برای نصب در رک استفاده از ریل های اوریجینال HP می باشد. البته میتوانید از ریل های مشابه سوپر میکرو هم برای این سرور استفاده کنید.

منبع تغذیه یکی از مهم ترین اجزا تشکیل دهنده ی سرور می باشند. DL380 G7 قابلیت استفاده از دو پاور در قدرت های 460 و 750 وات استفاده می کن. شما میتوانید در دوحالت تک و دو پاور از آن استفاده نمایید . در صورت استفاده از حالت دو پاور بایستی شما حتما از یک نوع پاور های 460 و یا 750 استفاده کنید.

مادربرد این سرور همزمان می تواند از دو پردازشگر استفاده بکند. وظیفه ی کنترل گرمای تولید شده توسط این پردازنده ها بر عهده ی هت سینک ها می باشد . توصیه اکید می شود که دقت کنید هت سینک ها اورجینال اچ پی باشند وگرنه باید منتظر اتفاقات نا گوار باشید.

علاوه بر موارد گفته شده، شما پس از باز کردن روپوش سرور ، به طور پیش فرض ۶عدد فن ، کارت رایزر و کش سرور را باید مشاهده کنید.