سرور اچ پی DL380 G8 8SFF بر اساس آمار رسمی کمپانی HP توانسته است رتبه نخست رضایت مندی خریداران را به خود اختصاص دهد. شرکت HP به دلیل استقبال گسترده خریداران سرور از محصولات این شرکت، از یک طرح هوشمندانه در این زمینه استفاده نموده است و در طراحی شاسی این سرور، تغییر اندکی ایجاد نموده است به عبارت دقیق تر 8 عدد هارد 2.5 اینچی برای آن در نظر گرفته است.

سرور DL380 G8 8SFF از اولین سری از تولیدات Proliant شرکت اچ پی محسوب می شود که دارای 3D HPE ARRAY است و در آن سنسورهای دما تعبیه شده است. این مدل سرور دارای مصرف انرژی کمتر و تهویه بهتری می باشد. شرکت اچ پی این سرور را مجهز DVD نموده است که بر اساس آن امکان قرار دادن 8 عدد هارد در درون سرور وجود دارد. در مورد این مدل سرور باید اشاره نماییم که این مدل همه قابلیت های سری قبلی مثل قدرت Processing و توان پردازشی را دارد که به همین دلیل توانسته است به یک استوریج سرور حرفه ای ارتقاء یابد. شما می توانید به وسیله کارت شبکه های 10Gbps سرعت انتقال اطلاعات را به میزان بسیار زیادی افزایش دهید. 

سرور DL380 G8 8SFF به حالت 2u، یک کنترلر RAID Smart Array P420i با حداکثر 2 گیگابایت (FBWC) دارد که تا پنج اسلات توسعه PCIe 3.0 و یک اسلات گسترش PCIe 2.0  با امکانات وسیعی به منظور مدیریت ارائه شده است. البته به منظور فعال نمودن تمام اسلات PCle بایستی پردازنده دوم را نیز نصب نمایید که برای انجام این کار به یک عدد سیم برق اضافی نیاز دارید. این مدل سرور شرکت اچ پی از فرم فاکتور کوچک 2.5 اینچی (SFF) برخوردار بوده و توان دریافت هارد دیسک های SAS، SSD یا SATA را دارد. ویژگی دیگر به کار رفته در این سرور، برخورداری از قابلیت کانفیگ به همراه تنظیمات فرم فاکتور بزرگ 3.5 اینچی(LFF)  می باشد.                                                                 

یکی از مهمترین قسمت های هر سرور منبع تغذیه آن است. سرور DL380 G8 8SFF از امکان استفاده از سه مدل منبع تغذیه که دارای توان های مصرفی 750W، 460W و 1200W می باشند برخوردار است که نسبت به نوع پیکربندی سرور می توان از منبع تغذیه متناسب با آن استفاده نمود.  

لازم به ذکر است که سرورهای اچ پی به دلیل برخورداری از انعطاف پذیری و فراوانی قطعات، قدرت و توان بالا توانسته اند به سرورهای پرفروش در دنیا تبدیل شوند و رضایت کاربران را تامین نمایند.