شرکت هیولت پاکارد (Hewlett-Packard) که به HPE شهرت دارد در سال 1939 توسط بیل هیولت و دیوی پاکارد در شهر پالوآلتو کالیفرنیای آمریکا تاسیس شد. شرکت اچ پی ای یک شرکت آمریکایی چند ملیتی در حوزه فناوری اطلاعات است. ساختمان مرکزی این شرکت در دره سیلیکون در ایالت کالیفرنیا در آمریکا قرار دارد و در واقع اچ پی ای قدیمی ترین شرکت این دره محسوب می شود.
این شرکت همچنین یکی از بزرگترین شرکت‌ها در عرصه فناوری اطلاعات است و تقریباً در تمامی کشورهای جهان فعالیت می‌کند. ماجرای نام گذاری HPE از این قرار است که مالکان این شرکت (هیولت و پاکارد) تصمیم گرفتند نام‌های خود را بر روی کمپانی قرار دهند. به این ترتیب آنها قرعه انداختند که نام هر کدام اول افتاد، شروع نام شرکت با حرف اول صاحب نام خواهد بود. در این قرعه نام هیولت اول شد و بدین ترتیب نام شرکت HPE انتخاب گشت.

فروش سرور اچ پی، بهترین  سرور در دیتا سنترها است . شرکت بزرگ  اچ پی ای در تولید قطعات مرتبط با شبکه ها و سرور و ها و دیتا سنترها فعالیت می کند، برای زمان طولانی  مدتی موفق ترین شرکت در زمینه تولید و تجهیز سرور است . شرکت اچ پیای ، سرور ها را  به دو نوع رک مونت (Rackmount) و تاور (Tower) تولید می کند. سرورهای اچ پی ای علاوه بر  عملکرد بسیار خوب کیفیت بالایی نیز دارد دارد، که به خوبی می تواند آنها را مدیریت نمود. از سری سرورهای اچ پی می توان به سرورهای سری ProLiant DL و ProLiant ML اشاره کرد که ML و یا DL، نشان دهنده رکمونت و یا Tower بودن سرورها می باشد