نسل جدید HPE ProLiant DL385 با ویژگی AMD EPYC SoC، نخستین سروری است که به کار گیری متوازنی از منابع موردنیاز برای استفاده کامل از پردازنده را ارائه می دهد.

خانواده HPE ProLiant DL راه حل هایی را ارائه می دهند که با طیف وسیعی از نیازهای محاسباتی مطابقت دارند. سری 500 شامل سرورهای مقیاس بالا و متناسب با بارکاری کسب و کارهای حساس و مهم مانند Microsoft SQL Server و محیط های Oracle می باشند. سری 300 شامل سرورهای تطبیق پذیر و همه کاره برای پشتیبانی از انواع مختلفی از نرم افزارها می باشد. سری 100 شامل سرور hp برای ذخیره سازی بهینه، کارایی و بهره وری و قابلیت مدیریت و هدایت چندین بار کاری است. سری 10 نیز متناسب با بودجه های محدود ساخته شده است.

کمپانی HPE با کسب ۴۰/۳ درصد از سهم بازار فروش سرور در سال ۲۰۱۷ میلادی در مقام نخست فروشندگان صنعت سرور قرار گرفته است. پس از HPE کمپانی DELL با 20 درصد سهم از فروش بازار یعنی چیزی نزدیک به نیمی از سهم HPE در مقام دوم و پس از آن ODM Direct با رشدی قابل توجه و پشت سر گذاشتن Huawei، Lenovo و Cisco جایگاه سوم را در میان فروشندگان سرور از آن خود نموده است.

آخرین مدل سرور از سری سرورهای تک سی پی یو ایستاده HP ProLiant ML310e G8 می باشد که با ارتفاع 4U از سری Entry-Level محسوب می شود با این حال بسیار بهینه سازی گردیده و مناسب جهت شرکتهای در حال توسعه کسب و کار می باشد. این دستگاه بسیار ایده آل است جهت ارتباط از راه دور و همچنین شرکتهایی که دارای شعب در مناطق مختلف میباشند . اســتفاده به عنوان File Server و Print Server از دیگر کاربردهای این دستگاه محسوب می شود . از دیـگر مـزایای این ســــرور کوچک اســـتفاده آن جهت بـرنامه کاربـردی با پـایـگاه داده ( Data Base ) کوچک می باشد .

ابزارهای مدیریت سرور و فریم ورها: تکنولوژی iLO راهی برای پیکربندی (configuration)، نگهداری، نصب و راه اندازی است. این قابلیت باعث کاهش هزینه‌ها برای اپراتور در مقایسه با دیگر سرورها است. همچنین به روز رسانی هوشمند (Smart Update Manager (SUM)) عملیات پیچیده فرم ور و نرم افزارهای نگهداری را آسان‌تر می‌کند.