هارد وسترن دیجیتال

Western Digital Hard

اگر از هارد های اینترپرایز استفاده کرده باشید ، نام وسترن دیجیتال Western digital یا به اختصار WD به گوشتان خورده است. این شرکت یکی از تولیدکنندگان قدیمی در حوزه ذخیره‌سازها است. این شرکت در حوزه شبکه هم فعالیت داشته. حافظه‌های ذخیره‌سازی تحت شبکه NAS با برند دبلیو دی تنوع بالایی دارد.  برای دقت بیشتر در انتخاب، این شرکت محصولات خود را در رنگ‌بندی‌های متنوع تولید کرده تا انتخاب به راحتی امکان‌پذیر شود.

معرفی مدل های هارد وسترن دیجیتال

Introducing Western Digital Hard Drive Models

از آنجایی که هارد دیسک ها کاربرد های گوناگون و گسترده ای در دنیای امروز دارند ، شرکت وسترن دیجیتال با ایجاد رنگ‌بندی در محصولات خود به کاربران کمک می‌کند تا هارد مورد نیاز خود را سریع تر پیدا کنند . هارد های Western Digital در رنگ بندی های RED ، PURPLE ، BLUE ،GOLD ، BLACK و GREEN تقسیم بندی شده اند . در ادامه به بررسی هر یک می‌پردازیم .

هارد وسترن دیجیتال مدل RED

هارد های سری RED مخصوص استفاده در ” سیستم های ذخیره‌ساز تحت شبکه ” ( NAS ) هستند . یکی از ویژگی های خوب نسل قرمز هارد WD ، مهندسی مناسب آن ها برای اجرای حجم بالای تبادل اطلاعات است . حتی کاربرانی که در کامپیوتر شخصی خود اطلاعت زیادی را ذخیره می‌کنند هم می‌توانند از این ذخیره ساز ها استفاده نمایند .

این نسل برخلاف نسل های دیگر ، از تمامی نسخه های NAS پشتیبانی می‌کند . همچنین در آن تنظیمات خاصی برای استفاده RAID در نظر گرفته شده است .

هارد وسترن دیجیتال مدل PURPLE

نسل بنفش هارد های وسترن دیجیتال با استفاده از فناوری ‌IntelliPower RPM قادر است تا با توجه به حجم تبادل شده اطلاعات ، سرعت خود را بین ۵۴۰۰ تا ۷۲۰۰ دور بر دقیقه تنظیم کند . همین مورد سبب شده است تا این سری از هارد وسترن دیجیتال در کنار توان مصرفی پایین ، عمر طولانی داشته باشد .

معمولا هارد های PURPLE را در ” دستگاه های DVR “ مورد استفاده قرار می‌دهند که بصورت ۲۴ ساعته به فعالیت خود ادامه دهد . یکی از معایب این مدل ، قیمت بالا نسبت به کارایی است .

هارد وسترن دیجیتال مدل GOLD

شرکت سازنده این هارد مدعی است که هارد های سری GOLD بازدهی بالغ بر ۵۵۰ ترابایت در هر سال را دارند . جالب است بدانید این میزان ، بیشترین کارکرد برای هارد های LFF یا همان ۳.۵ اینچی است . همچنین زمان طی شده بین دو خطا چیزی در حدود ۲.۵ میلیون ساعت کارکرد است که رقم قابل توجه ای است . به طوری که این عدد نسبت به نسل های BLACK  و RED دو برابر شده است .

این هارد ها با فضایی بین ۴ تا ۱۰ گیگابایت عرضه می‌شوند . از هارد های نسل GOLD در سرور هایی با لود بسیار بالا استفاده می‌شود . اگر به دنبال نمونه ضعیف تر و ارزان تر هستید ، نسل های مشکی یا قرمز به شما پیشنهاد می‌شوند .

هارد وسترن دیجیتال مدل BLUE

این نسل از هارد های WESTERN DIGITAL در اکثر زمینه ها قابل استفاده هستند . چرا که مقدار فضای ۲۵۰ گیگابایت تا ۶ ترابایت را در اختیارتان قرار می‌دهد . همچنین می‌تواند سرعت خود را از ۵۴۰۰ تا ۷۲۰۰ دور بر دقیقه بر اساس نیاز دستگاه ، کم یا زیاد کند .

حافظه کش این هارد به جز در چند مدل آن ، ۱۶ مگابایت است . هر چند امکان بهبود عملکرد در نسل توسط شرکت سازده بود ، اما به هر حال هنوز هم یکی از پیشنهادات جدی ما به کاربران است .

هارد وسترن دیجیتال مدل BLACK

در این قسمت شما را با بهترین هارد شرکت WD یعنی نسل مشکی ( BLACK )   آشنا می‌کنیم . این نسل شناخته شده ترین در بین کاربران است طوری که در هر زمینه ای قابل استفاده است . کاربر های خانگی و حرفه ای ، گیمر ها و … می‌توانند با اطمینان بالا از این هارد استفاده کنند .

هارد های BLACK با ظرفیت ۱ تا ۶ ترابایت معرفی شده اند . در جدیدترین نسخه این سری ، در کنار فضای ۶ ترابایتی ، حافظه کش ۱۲۸ مگابایتی قرار داده شده است . در نتیجه این بهبود دو برابری حافظه کش نسبت به نسل قبل ، عملکرد نهایی و سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات افزایش چشم گیری داشته است .

هارد وسترن دیجیتال مدل GREEN

وسترن دیجیتال با ازائه سری GREEN از هارد های  خود ، ضعیف ترین و ارزان ترین هارد خود را روانه بازار کرده است . این هارد در عین حال کم مصرف ترین نیز در بین هم رده های خود است . این نسخه با مشکل کرش کردن مواجه بود که فروش ان را به حداقل رسانده بود .

اما مهندسان WD با ارائه نسل آبی ، مشکلات متداول نسل سبز را برطرف کردند تا با جلب رضایت مشتریان ، فروش خود را نیز افزایش دهند . این هارد ها سرعت گردشی بین ۵۴۰۰ تا ۵۹۰۰ دور بر دقیقه دارند .

ورود

ورود شما به معنای پذیرش شرایط استفاده از خدمات و سیاست حفظ حریم خصوصی رایان پژواک است.

دریافت مشاوره رایگان
شما می‌توانید با کارشناسان ما جهت دریافت مشاوره رایگان درباره‌ی سرورهای HPE در تماس باشید
داخلی 218 - 219 - 220
با من تماس بگیرید:
با موفقیت وارد شدید
در حال انتقال ...