میانگین امتیاز 23 نفر به این نوشته 4.3 از 5 است.

یک خبر هیجان انگیز که گوگل در جدیدترین کنفرانس توسعه‌دهندگان خود ( I/O 2021 ) معرفی کرد ، پروژه استارلاین ( Starline ) بود . گوگل در این پروژه در تلاش است تا تماس تصویری 3 بعدی را امکان پذیر کند . همچنین در حال کار بر روی شبه هولوگراف است که تا حدودی موفق شده است . برای آشنایی بیشتر با این قابلیت مهیج با ما در پردازش رایان پژواک همراه باشید .

کنفرانس i/o 2021 برای معرفی استارلاین ( تماس تصویری 3 بعدی )

تماس تصویری 3 بعدی استارلاین چگونه کار می‌کند ؟

اول از همه باید بگوییم استارلاین از صفحه نمایش بزرگی استفاده کرده است تا هرچه بیشتر به اندازه واقعی شرکت‌کنندگان نزدیک و تماس تصویری طبیعی تر باشد. برخلاف فیلم های سه بعدی ، در این سیستم می‌توانید با تغییر زاویه ، دید خود از مخاطب را تغییر دهید. در حقیقت مهندسان گوگل تمام تلاش خود را می‌کنند تا کاربرانی که در مقابل یکدیگر قرار گرفته اند ، حسی واقعی از روبه روی هم قرار گرفتن را تجربه کنند.

اگرچه این نوآوری گوگل هنوز در مرحله توسعه قرار دارد ، اما مدیرعامل گوگل ” ساندار پیچای ” گفته است که در تعدادی از دفاتر خود در شهر های سیاتل ، نیویورک و … از استارلاین بهره گرفته است.

پروژه تماس تصویری 3 بعدی گوگل با استفاده از بینش کامپیوتری ، یادگیری هوش مصنوعی ، صدا ها ، شبیه سازی تصاویر با دوربین های عمق‌سنج و یک نمایشگر بزرگ ، در نهایت تجربه ای متفاوت برای شما به ارمغان می‌آورد.

ویدیوی رسمی گوگل برای معرفی استارلاین

به کارگیری صفحه نمایش 65 اینچی که بدون نیاز به عینک تصویر 3 بعدی بسیار با کیفیتی را ارائه می‌دهد ، بسیار حائز اهمیت است. دوربین های تشخیص عمق نیز وظیفه بررسی چهره فرد از زوایای مختلف را بر عهده دارد . همه این ها در نهایت تصویری ارائه می‌دهند که شما احساس می‌کنید طرف مقابلتان واقعا روبه روی شما قرار دارد.

گوگل اعلام کرده است استارلاین را تا اواخر سال 2021 ، با برخی از همکاران خود آزمایش خواهد کرد و در ادامه در حوزه های رسانه و بهداشت استفاده می‌کند.

شاید یکی از مهمترین دلایلی که پروژه تماس تصویری 3 بعدی گوگل برای عرضه عمومی آماده نیست ، داشتن تجهیزاتی همچون صندلی ، دوربین ، چراغ ها و … است. البته که هنوز قیمتی برای این پروژه تعیین نشده است.

در نهایت موضوعی که مورد اهمیت است ، تلاش مهندسان برای عبور از تماس های تصویری بی کیفیت است که با قطعی زیادی نیز همراه بود.