به نظر می‌رسد که به خاطر مشکلات به وجود آمده توسط ویروس COVID-19 درخواست برای خرید قطعات کامپیوتری و کامپیوتر‌ها به شدت رو به افزایش بوده است. به نظر می‌رسد که دلیل اصلی این افزایش انتقال کار‌ها به خانه و حتی یادگیری از منازل باشد.

برخلاف افزایش درخواست برای خرید کامپیوتر و قطعات مربوطه، ارسال محموله‌ها در سه ماهه ابتدایی سال 2020 به کاهش 8 درصدی مواجه شده است. به نظر می‌رسد که این افت تاثیر مستقیم ویروس COVID-19 باشد که زنجیره تولید و عرضه را با مشکل مواجه کرده است. در سه ماهه ابتدایی سال 2020، تقریبا 53.7 میلیون کامپیوتر شخصی، نوت بوک و ایستگاه‌های کاری به خرده فروشان ارسال شده است. در لیست منتشر شده بهترین فروشنده همچنان Lenovo، HP و Dell هستند

درخواست برای خرید کامپیوتر افزایش پیدا کرد که وضعیت نسبتا مناسب خود را حفظ کردند اما شرکت اپل شاهد افت 20 درصدی فروش بوده است. محصولات تولید شده توسط این شرکت‌ها بسیار سریع فروش می‌روند چون مردم می‌خواهد به راحتی از خانه به کارهای خود مشغول شوند و از روال عادی زندگی خود عقب نمانند. ترکیب این مورد با مشکلات تولید سخت افزار و تعطیلی کارخانه‌ها در چین باعث شده بود تا تعداد کمی محصول سخت افزاری برای فروش وجود داشته باشد. قیمت و هزینه دلیل اصلی خرید برای خریداران نبود و به همین دلیل انتظار می‌رود که در سه ماهه دوم سال 2020 نیست فروشندگان سود مناسبی را به خود اختصاص دهند. در کنار این موارد به نظر می‌رسد که در سه ماهه دوم سال جاری میلادی میزان ارسال محموله‌ها افزایش پیدا کند و مشکل عرضه و تقاضا در این بازار حل شود.