سی پی یو از اصلی ترین و مهم ترین اجزاء رایانه ها و سرورها محسوب می شوند که عملیات پردازش را بر روی اطلاعات و داده ها انجام می دهند، بنابراین جهت انتخاب آن برای سرورها، میبایست بالاترین دقت را پیاده سازی کرد.

سی پی یو ها داده ها و اطلاعات را از حافظه رم دریافت کرده، آنها را رمزگشایی می کند و بعد از انجام پردازش بر روی آنها، مجددا” داده ها و اطلاعات را به رم تحویل میدهد.

سی پی یو اینتل مدل XEON E5-2667V3 یکی از پردازنده هایی است که توسط شرکت اینتل طراحی شده است و قابل استفاده در سرورهای نسل نهم شرکت اچ پی میباشد.

این پردازنده ها برای عملیات موازی طراحی شده و با دارابودن هسته، حافظه کش و پهنای باند بیشتر برای سرورها گزینه مناسبی میباشند.

اینتل با تولید پردازنده های سروری خود، در توسعه دیتاسنترها انقلاب عظیمی را ایجاد کرده است.

پردازنده اینتل مدل Xeon E5-2667V3 با تعداد ۸ هسته و ۱۶ رشته، از توان مصرفی ۱۳۵ وات استفاده کرده و دارای ۲۰ مگابایت حافظه کش می باشد. این پردازنده با استفاده از فرکانس پایه با سرعت ۳.۲ گیگاهرتز کار می کند و در صورت نیاز می تواند در حالت توربو Turbo با سرعتی برابر ۳.۶ گیگاهرتز کار کند.

استفاده از فرکانس توربو Turbo زمانی صورت می گیرد که نیاز است پردازش در زمان کمتری با حجم بالاتری از اطلاعات صورت گیرد. رشته ها یا Threads ها در ساخت ماشین های مجازی کاربرد دارند. این مدل از پردازنده ها دارای دو لینک QPI می باشند.

پردازنده intel مدل Xeon E5-2667V3 از حداکثر ۷۶۸ گیگابایت حافظه رم و با تکنولوژی DDR4 در باس های ۲۱۳۳/۱۸۶۶/۱۶۰۰ پشتیبانی می کند. این پردازنده ها از سوکت FCLGA2011-3 بهره برده اند.

مشخصات فنی در پردازنده اینتل مدل XEON E5-2667V3 :

برند: اینتل

مدل: Xeon E5-2667V3

تعداد هسته: ۸ هسته

تعداد رشته: ۱۶ رشته

فرکانس در حالت پایه: ۳.۲  گیگاهرتز

فرکانس در حال توربو: ۳.۶ گیگاهرتز

حافظه کش: ۲۰ مگابایت

سرعت باس: ۹.۶ GT/s

TDP: 135W

سوکت: FCLGA2011-3

ولتاژ: ۱.۳-۰.۶۵ ولت

ارتباط با مشاوران فروش شرکت پردازش رایان پژواک با شماره ۴۱۳۰۸۰۰۰-۰۲۱

خرید از طریق سایت اینترنتی شرکت پردازش رایان پژواک www.RayanPejvak.ir