میانگین امتیاز 5 نفر به این نوشته 4.2 از 5 است.

بعد از اینکه هک PS4 با فریمور 7.55 انجام شد، شرکت سونی با ارائه آپدیت به فریمور 8 و بالاتر از جیل‌بریک محصولات جدید خود جلوگیر کرد. در طی ارائه این آپدیت‌ها هکرها همچنان در تلاش بودند تا بتوانند یک راه برای نفوذ پیدا کنند. سر انجام در آپدیت نسخه 9.00 حفره‌ای پیدا شد که هکرها توانستند PS4 را هک کنند.

هک PS4 با فریمور 9.00 چطور انجام شد؟

این تیم هکر که از سه نفر تشکیل شده است، بعد از کشف باگ امنیتی به صورت رسمی اعلام کردند که می‌توان بر روی فریمور 9.00 و قبل آن، بازی ها را به صورت غیررسمی روی پلی استیشن 4 اجرا کرد. هنوز جزئیات زیادی از مشکل اصلی آپدیت 9.00 سونی در دسترس قرار نگرفته است.

شما با اجرای این اکسپلویت بر روی PlayStation 4 توانایی اجرای بازی‌ها فقط به صورت آفلاین را خواهید داشت. در صورت اتصال به اینترنت، دستگاه شما توسط سونی شناسایی و بن (Ban) می‌شود. با این کار دیگر شما امکان نصب بازی به صورت رسمی روی کنسول خود را نخواهید داشت.

چرا این هک PS4 بسیار مهم است؟

تا قبل از این هک، نسخه جیل بریک 7.55 جدیدترین هک PS4 محسوب می‌شد. این نسخه از هک پایداری مناسبی نداشت و دفعات زیادی در حین استفاده کاربر منجر به خاموش شدن پلی استیشن می‌شد. همچنین بسیاری از بازی‌های جدید را پشتیبانی نمی‌کرد.

سرانجام با اشتباه سونی در ارائه آپدیت خود در فریمور 9.00 و هک شدن آن، بیان شده است که این دو مشکل برای جیل بریک پی اس 4 رفع خواهد شد. این آپدیت از بسیاری از بازی‌ها پشتیبانی خواهد کرد و با پایداری مناسب بهترین هک PS4 محسوب می‌شود.

تصویری از هک PS4 فریمور 9.00
نسخه هک شده PS4 با فریمور 9.00

دلیل دیگری که این اتفاق را مهم‌تر خواهد کرد، در دسترس قرار گرفتن برای طیف بیشتر از کاربران پلی استیشن 4 است. همه کسانی که تا قبل از این هک، PS4 خود را به فریمور 9.00 آپدیت نکرده بودند اکنون دسترسی کاملی به این هک دارند و می‌توانند تمامی بازی های جدید را بر روی گجت خود اجرا کنند.

در یک توییت از طرف یکی از اعضای گروه هکر این پروژه اعلام شد که این باگ امنیتی می‌تواند روی پلی استیشن 5 هم تاثیر گذار باشد و امیدوار بودند که از طریق آن بتوانند این دستگاه را نیز هک کنند. اما به دلیل عدم دسترسی به PS5 این موضوع هنوز تست نشده است.

این کاستوم فریمور همانند نسخه های قبلی از طریق مرورگر بر روی PlayStation 4 نصب می‌شود. اگرچه تیم هکر اعلام کرده بودند که به صورت عمومی این هک را منتشر نخواند کرد، اما اکنون جیل بریک PS4 در دسترس قرار گرفته است و کسانی که از این کنسول استفاده می‌کنند می‌تواند از آن استفاده نمایند.

متاسفانه این روش در کشورهایی مثل ایران که تحت تحریم شرکت های پرداخت بین المللی قرار گرفته اند و یا کاربران امکان پرداخت ریالی برای خرید بازی‌های مختلف را ندارد، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.