اگر می خواهید نگرانی هایی که به خاطر از دست رفتن اطلاعات و برنامه های خود دارید، از بین برود باید از هارد دیسک internal مطمئن و کارآمدی استفاده کنید.

هارد دیسک یک جزء قابل اعتماد است که برای ذخیره بسیاری از مطالب در رایانه شخصی استفاده می شود. اندازه های هارد می تواند تا 16 ترابایت (که 16000 گیگابایت است) پیش بروید ، و مدلهای مختلفی در دسترس فروشندگان قرار دارد. وسترن دیجیتال شرکتی است که هم هارد مکانیکال و هم حالت درایو حالت جامد (SSD)  را در اختیار شما قرار می دهد ، اما می تواند کمی گیج کننده باشد که کدام مدل با توجه به نیاز شما مناسب است.

هارد وسترن دیجیتال

مورد استفاده در برنامه های کاربردی مهم با هزینه کمتر

بهینه کردن سرمایه گذاری های موجود در فناوری اطلاعات

یکپارچه سازی ارتقا سیستم های موجود

سرمایه گذاری در سیستم عامل های موجود با بازده بالاتر

هزینه پایین تر از مالکیت و ارزش گذاری در زمان کم

قابلیت اطمینان کلاس سازمانی برای دسترسی به داده ها

منظور از رنگهای و HDD Digital  وسترن چیست؟

Western Digital HDD  دارای شش رنگ است که شامل رنگ های سبز ، بنفش ، آبی ، قرمز، طلایی و مشکی است. رنگ های مختلف برای درک بهتر در استفاده است. رنگ های WD برای چندین منظور ساخته شده اند و مهم است که متناسب با نیازهای خودتان رنگ مناسبی را انتخاب کنید.

حال می خواهیم هر کدام از مدل های موجود هارد وسترن را به اختصار توضیح دهیم :

ویژگی های هارد وسترن دیجیتال  Blue

مدل WD HDD Blue  بسیار قابل اعتماد است و به عنوان یک HDD داخلی یا به عنوان SSD در دسترس عموم قرار گرفته است. آبی برای استفاده عمومی ساخته شده است. به خصوص افرادی که هر روز برای  فعالیتهایی مانند کار ، مرور اینترنت و بازی های گاه به گاه از رایانه های خود استفاده می کنند. ظرفیت های Western Digital HDD Blue  از 250 GB تا 6TB  است. سرعت چرخش این مدل، 5400  دور در دقیقه است همچنین برای ذخیره سازی موارد مورد نیاز از جمله موسیقی ، بازی ها و تصاویر مناسب است.

ویژگی های هارد وسترن دیجیتال Green

WD Green نقشی مشابه WD Blue انجام می دهد تا حدی که چند سال قبل این دو مدل ادغام شدند. با این حال مدل Blue به مدل Green ترجیح داده می شود.
وسترن دیجیتال مدتی قبل تولید WD Green اصلی را کامل متوقف کرده و آن را با SATA SDD جایگزین کرده است به همین دلیل، دیگر نمی توانید Green را به عنوان HDD دریافت کنید.

هارد وسترن دیجیتال Black

مدل Black به دلیل دارا بودن ظرفیت درایو 1TB  تا 6TB  می تواند بالاترین عملکرد را ارائه دهد.

 WD Blackبرای رایانه های شخصی به خصوص برای افرادی که گیمر هستند، مناسب است زیرا عملکرد و قابلیت استفاده آنها بسیار بالا است. ذخیره ی حافظه ی مدلWD Black  ، 128MB  است که در مقایسه با WD Blue  که دارای حافظه 64 مگابایت است کارآمد تر است.

کلیه مدلهای نسخه WD Black دارای سرعت چرخش 7200 دور در دقیقه است. این HDD  با داشتن کارایی بالا می تواند به عنوان SSD نیز در دسترس قرار گیرد ، اکثر مردم Western Digital Black  را برای یک هارد اینترنال یا به عنوان یک HDD اکسترنال خریداری می کنند.

هارد وسترن دیجیتال Red

WD Red و WD Red Pro به گونه ای طراحی شده اند که در داخل شبکهNetwork Assisted Storage (NAS)  قرار بگیرد.  WD Red فقط با سیستم های NAS سازگار است.

ظرفیت WD Red از 1TB تا 14TB گسترده است. آنها همچنین از مدل RAID پشتیبانی می کنند. قرمز را می توان به عنوان SSD نیز انتخاب کرد ، اما مردم عمدتاً نسخه های HDD را انتخاب می کنند ، زیرا در درجه اول به عنوان یک راه حل عالی برای ذخیره سازی NAS طراحی شده است. از این رو این مدل به افزایش کارآیی و بهره وری در سیستم های رایانه ای تجاری کمک می کند و همچنین عملکرد خواندن را بهتر از عملکرد نوشتن انجام می دهد.

هارد وسترن دیجیتال Purple

WD Purple بهترین درایو نظارتی برای سیستم های دوربین مدار بسته در خانه یا محل های کار تجاری است. رنگ Purple HDD از WD می تواند عملکرد خود را به اندازه 24/7 حفظ کند و قادر است همزمان از 64 دوربین HD را پشتیبانی کند. همچنین این مدل عمدتا توسط سیستم های امنیتی برای ضبط و ذخیره فیلم ها استفاده می شود.  مدل WD Purple دقیقاً برعکس WD Red است زیرا در عملکرد نوشتن بهتر از عملکرد خواندن عمل می کند. این مدل از فناوری به نام ALLFRAME استفاده می کند که در ضبط و ذخیره فیلم ها باعث به حداقل رساندن خطاها کمک می کند. ظرفیت ذخیره سازی آن هم از 1TB تا 14TB است.

Purple  همچنین به عنوان کارتهای SD و microSD برای نظارت بر روی صحنه مانند دوربین های کامپوزیتی ، body cams ، هواپیماهای بدون سرنشین و سایر موارد مورد استفاده قرار می گیرند.

هارد وسترن دیجیتال Gold

WD Gold  به طور عمده در سیستم های ذخیره سازی کلاس ها و مراکز داده استفاده می شود. این مدل اغلب در استفاده از سرورها به خوبی کار می کند و می تواند سیستم های پیشرفته زیادی را به طور همزمان مدیریت کند. این مدل از HDD ، گرانترین رنگ از WD در هر ترابایت است که از 1TB تا 14TB  در دسترس عموم قرار گرفته است.
این رنگ HDD یکی از قابل اعتماد ترین HDD ها در جهان است؛ که می تواند 2.5 میلیون ساعت MTBF  بی وقفه کار کند (میانگین زمان بین عدم موفقیت). WD Gold از فناوری هایی نظیر سنسور شوک چند محوره ، ردیابی پایدار و ارتفاع پرواز پویا برخوردار است.

نتیجه گیری
تمام رنگهای HDD Digital Digital با توجه به نیاز کاربر به عملکرد ، سرورها ، قابلیت اطمینان یا ظرفیت اضافی ، راه حلهایی ارائه می دهند. مهم این است که شما با مطالعه ی کامل رنگ ها به مدلی که مورد نیازتان است دست پیدا کنید. WD Blue و Green برای اهداف عمومی ذخیره سازی مورد استفاده قرار می گیرند WD Black برای عملکرد خالص در رسانه ها ، بازی ها و تولید محتوا است. WD Red برای سیستم های NAS طراحی شده است. WD Purple برای کاربرانی که به کار مداوم مانند نظارت نیاز دارند توصیه می شود. WD Gold هم بهترین و با کارامد ترین مدل است .

برای خرید انواع هارد وسترن دیجیتال  و هم چنین دریافت مشاوره رایگان در این مورد به وب سایت شرکت پردازش رایان پژواک مراجعه کنید و یا با شماره تلفن 41308000-021 تماس بگیرید.