پردازنده های اینتل مدل Xeon E5-2650v3 یکی از بهترین محصولات شرکت اینتل است که در سرورها و ایستگاه های کاری کاربرد دارند. این پردازنده ها، با پردازنده های دسکتاپی متفاوت بوده و یکی از پرقدرت ترین سری پردازنده های اینتل زئون به شمار می آیند. هر دستگاه اطلاعاتی جهت انجام محاسبات خود مانند عملکرد منطقی، ریاضی و … به یک پردازنده Processor یا سی پی یو نیاز دارد. وظیفه پردازنده ها، انجام عملیاتی است که توسط نرم افزارها و سخت افزارها به آن ها داده می شود. سی پی یو تمام داده ها و اطلاعات را دریافت کرده و بعد از انجام عملیات پردازش، خروجی خود را تحویل می دهد. پردازنده قادر است با تعداد هسته های بالا، چندین برنامه را به صورت هم زمان پردازش کند.

طراحی سی پی یو اینتل مدل Xeon E5-2650v3 بر اساس ۱۰ هسته و ۲۰ رشته بوده که دارای حافظه کش Cache برابر با ۲۵ مگابایت میباشد. این سی پی یو با سوکت FCLGA2011-3 قادر به اتصال به سیستم و انجام عملیات پردازش است. سرعت فرکانس در حالت پایه در این مدل از سی پی یوها، برابر ۲.۳ گیگاهرتز بوده که در صورت نیاز و استفاده از حالت Turbo، به ۳ گیگاهرتز خواهد رسید.

سی پی یو اینتل مدل Xeon E5-2650v3 از حداکثر ۷۶۸ گیگابایت حافظه رم از نسل DDR4 با فرکانس های ۱۶۰۰/۱۸۶۶/۲۱۳۳ پشتیبانی می کند.  مصرف توان در این مدل از سی پی یو، ۱۰۵ وات میباشد. سی پی یو اینتل مدل E5-2650v3 در سرورهای اچ پی نسل ۹ مورد استفاده قرار می گیرند.

اطلاعات فنی در سی پی یو اینتل مدل XEON E5-2650v3

برند: اینتل

Type : Processor

پارت نامبر : ۸۱۹۰۴۸-B21

مدل :  Intel Xeon E5-2650v3

سوکت : FCLGA2011-3

کش :۲۵  مگابایت

تعداد هسته : ۱۰ هسته

تعداد رشته : ۲۰ رشته

حداکثر توان حرارتی : ۱۰۵ W

فرکانس پایه : ۲.۳ GHz

فرکانس در حالت توربو  : GHz 3

QPI Speed: 9.6 GT/s

کاربرد : ProLiant Processor

نسل : G9

سایز ترانزیستور : ۲۲nm

جهت مشاوره با کارشناسان فروش شرکت پردازش رایان پژواک با شماره ۴۱۳۰۸۰۰۰-۰۲۱ تماس حاصل نموده و جهت خرید از فروشگاه اینترنتی شرکت پردازش رایان پژواک به آدرس www.RayanPejvak.ir مراجعه نمایید.