سامسونگ محصول جدیدی از اس اس دی های کلاس دیتاسنتر خود را روانه بازار کرده است که از جدیدترین حافظه فلش V-NAND و رابط SATA استفاده می کند.این اس اس دی در مقایسه با اس اس دی های دیگر مصرف انرژی کمتری دارند و جهت کاهش مصرف برق از حافظه فلش V-NAND با چگالی بالا و DRAM LPDDR4 استفاده می کند که در هنگام خواندن 2.3W و در هنگام نوشتن 3.6W انرژی مصرف دارد.این درایوها با استفاده از ویژگی PWDIS امکان مدیریت نیرو را در اس اس دی های فردی در یک مرکز داده فراهم می کند و سیستم میزبان نیز جهت بهره گیری از این ویژگی ، میبایست امکان پشتیبانی آن را دارا باشد.

این محصول در فرم فکتور 2.5 اینچی طراحی شده و تا 7.68 ترا بایت داده ها را پشتیبانی میکند و به عنوان یک منبع ذخیره ساز در سرور به کار می رود ، امکان ذخیره سازی فایل ها و انواع برنامه های موجود در سرور را دارد و برای سرورهای سری اینترپرایز نیز قابل استفاده است و میتواند بانک های اطلاعاتی را با سرعت بالا منتقل کند.یکپارچگی داده در اس اس دی ها بسیار پر اهمیت میباشد.اس اس دی ها در هنگام خرابی از داده ها محافظت و مانع از ایجاد مشکل می شود. این محصول در ابعاد مناسب و وزن 70 گرم به بازار عرضه شده و نسبت به اس اس دی های دیگر بسیار سبک به شمار می آید.

با توجه به امکانات ، وزن کم و همچنین سرعت این اس اس دی ها ، گزینه مناسبی جهت رفع نیاز هر کاربر میباشد. سامسونگ ، اس اس دی های مدل PM883 را در ظرفیت های مختلف (تا ظرفیت 7.68 ترابایت)  تولید و وارد بازار کرده است.

مشخصات فنی اس اس دی سامسونگ مدل PM883 ظرفیت 480 گیگابایت

پارت نامبر : MZ7LH480HAHQ

مدل : PM883

ظرفیت : 480GB

فرم فکتور : 2.5 اینچ

رابط : SATA 6 Gb/s

وزن : 70 گرم

سرعت خواندن ترتیبی : 550 MB/s

سرعت نوشتن ترتیبی : 520 MB/s

سرعت خواندن تصادفی : 98000 IOPS

سرعت نوشتن تصادفی : 25000 IOPS

نوع چیپست : V-NAND TLC

مصرف انرژی در حالت کار : 2.3W / 3.6W

محدوده دمای عملیاتی : 0 تا 70 درجه سانتی گراد