برای تأمین انرژی تجهیزات سرور نیاز به یک یا چند منبع تغذیه سرور hpe وجود دارد؛ حتی سرورهایی با Performance پایین نیز نیاز به منابع تغذیه با حجم بالا و مصرف زیاد دارند که اتلاف حرارتی زیادی دارند و مصرف انرژی دستگاه را افزایش می دهند. اما در سیستم های تیغه ای، از یک منبع تغذیه سرور مرکزی برای تمام شاسی استفاده می شود. این منبع قادر است به صورت اختصاصی داخل شاسی نصب شده باشد یا به صورت یک منبع تغذیه سرور مستقل به چند شاسی متصل شود. این امر موجب کاهش شدید نیاز به منابع تغذیه حجیم جهت ایجاد پایداری می‌شود. همچنین به دلیل استفاده روزافزون از سیستم های تیغه ای، منابع تغذیه UPS مختص این سیستم ها طراحی شده که به نام Blade UPS نام گذاری شده و استفاده می‌شوند.

منبع تغذیه یا همان Power دستگاهی است که می‌تواند از یک ورودی با ولتاژ و آمپراژ ثابت، ولتاژ و آمپراژ مختلفی را تولید کند. همچنین منبع تغذیه سرور مسئول تامین و تنظیم جریان های الکتریکی در رایانه است و بیشترین عامل خرابی در کامپیوترها ناشی از منبع تغذیه است. در کامپیوترهای شخصی، منبع تغذیه یک جعبه فلزی می‌باشد که در گوشه Case قرار می‌گیرد. در اغلب سیستم ها در صورتی که در پشت سیستم قرار گرفته باشید، می توان منبع تغذیه را مشاهده کرد. منبع تغذیه سرور را Switching power supplies نیز می‌نامند. با استفاده از تکنولوژی سوئیچینگ می‌شود ورودی AC را به ولتاژهای پایین تر DC تبدیل کرد. ولتاژهای ۳,۳ و ۵ و ۱۲ ولتاژهای رایج هستند. ولتاژهای ۳,۳ و پنج ولت عمدتا توسط مدارات دیجیتال استفاده شده و ولتاژ دوازده ولت برای حرکت موتورهائی نظیر درایو دیسک ها و یا خنک کننده ها استفاده می‌شود. شاخص اصلی یک منبع تغذیه « وات » است. وات معادل حاصل ضرب ولتاژ (بر حسب ولت) در جریان (بر حسب آمپر) است.

ولتاژهای مختلف منبع تغذیه سرور اچ پی

۱- ولتاژ ۵+ ولت: این نوع ولتاژ توسط تمام مادربردها، مدارها و وسایل جانبی رایانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و رنگ سیم های آن قرمز است.
۲- ولتاژ ۱۲+ ولت: موتور هارددیسک و وسایل مشابه با آن از این ولتاژ استفاده می‌کنند. سیم آن نیز معمولاً زرد رنگ است و گاهی اوقات به رنگ قرمز نیز دیده می‎شود.
۳- ولتاژ دهی ۵- و ۱۲- ولت: این دو ولتاژ در رایانه های قدیمی وجود داشت، اما در حال حاضر در منبع تغذیه سرور ها نصب می‌شوند. این دو دارای جریانی کمتر از یک آمپر هستند.
۴- ولتاژ ۳,۳+ ولت: پردازنده های جدید از ولتاژ ۳,۳ ولت استفاده می‌کنند، در صورتی که پردازنده های قدیمی از ولتاژ ۵+ استفاده می‌کردند. سیم آن نیز نارنجی است.