شرکت HP سرورهای خود را در 10 نسل به بازار عرضه کرده است که هر کدام از این نسلها با نسل قبل از خود تفاوت هایی دارد و در واقع تکمیل کننده و ارتقا دهنده نسل قبل از خود میباشند. بیشترین و اساسی ترین تفاوت این نسل ها در پردازنده آنها میباشد. تمامی پردازنده ها در 3 نوع ، پردازنده پایه (Base)، پردازنده سطح اولیه (Entry) و پردازنده پرقدرت  (Performance)باهم مشابه بوده و تفاوت آنها در میزان Cache ، تعداد هسته Core و سرعت حافظه میباشد. این نسل در مصرف انرژی برق با کاهش حدودا” 30 درصدی روبه رو بوده و ظرفیت حافظه هم در این نسل افزایشی دوبرابر داشته است.

در سرور اچ پی 8 به صورت پیش فرض ، 2 عدد رایزر کارت (Riser Card) نصب میباشد که هرکدام از آنها قابلیت نصب 2 عدد کارت PCI  را دارا بوده و استفاده از رایزر کارت دوم ، منوط به استفاده از 2 پردازنده می باشد.

در خصوص  HDD Bay ها نیز ، مانند نسل قبل ، 2 عدد Bay در جلوی سرور وجود دارد که یکی از آن جهت استفاده 8 هارد و دیگری جهت استفاده DVD+RW نصب شده اند و در صورت نیاز میتوانBay  مربوط به DVD+RW را با HDD Bay هارد جایگزین کرد ، یعنی به جای 8 هارد ، 16 هارد را در سرور پیاده سازی کرد که لازمه آن ، این است که یک کنترلر قویتر به سرور اضافه گردد تا بتواند 8 هارد جایگزین شده را سرویس دهی کند.

یک مزیت عالی در سرورهای نسل 8 ، محل اتصال کارت شبکه میباشد. در این نسل کارت شبکه بر روی سرور نصب شده و جهت تعویض و یا تعمیر آن نیازی به جداسازی قطعات دیگر سرور نیست و میتوان یک کارت شبکه دیگر را جایگزین آن کرده و از متوقف شدن سرور جلوگیری کرد.

نسل 8 از سرور اچ پی جی 8 ، دارای 2 عدد پاور ماژول 460، 750 و 1200 واتی بوده که از نظر فیزیکی ، نصف اندازه پاورهای نسل 7 میباشند و به دلیل طراحی ظریفشان فضای کمتری را اشغال می کنند.

جهت مشاوره و خرید سرور اچ پی با کادر فروش شرکت پردازش رایان پژواک با شماره 41308000-021 تماس حاصل نمایید.