بر طبق گزارش IDC و نرخ رشد بازار سرور، شرکت اچ پی HP به عنوان سردمدار بازار سرور در صدر این بازار قرار دارد. شرکت Dell نیز در جایگاه دوم و شرکت IBM در جایگاه سوم قرار دارند. از این میان دو شرکت Lenovo و Cisco به عنوان دو تازه وارد دنیای سرور با توجه به رشدی که داشته اند قابل توجه آن ها قابل تامل است. همانطور که در بالا اشاره شد سرورهای اچ پی به عنوان پیشرو در بازار به دلیل تکنولوژی‌های جدید و پیشرفته ای و ویژگی هایی که در تجهیزاتش استفاده می‌کند همواره جزو سرورهای پرطرفدار بازار بوده.‌ در اینجا می خواهیم بهترین سرور HPE را معرفی کنیم.

این ویژگی ها عبارتند از: ویژگی‌های مدیریتی بسیار، طراحی ارتقاپذیر، تعداد زیاد هسته‌های پردازنده، امکان افزودن هارد، کارایی و امنیت بسیار بالا. در نتیجه این سرور ها ایده‌آل برای حجم‌های کاری شماست و می‌توانید استانداردهای مرکز داده را با آن پیاده‌سازی کنید. این ویژگی‌ها آن را به سرور پرچمدار اچ پی تبدیل می‌کند که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهید شد. در این میان سرورهای سری پرولیانت شرکت اچ پی بیشترین متقاضی را در اروپا، خاورمیانه، آفریقا، آسیا، اقیانوسیه و ژاپن کسب کرده اند.

شرکت اچ پی با بررسی بسیار دقیق سرورهای Gen7 و Gen8 سعی کرد تا در سری Gen9 بهترین رویکرد را به مشتریان خود ارائه دهد. در نتیجه سیستمی ارتقاپذیرتر شکل گرفت تا مشتریان تنها برای نیاز فعلی خود هزینه کنند. در کنار آن فضا و امکان ارتقا سرور وجود داشته باشد. از اولین کارهایی که اچ پی برای پیشبرد این هدف  انجام داد، می توان به حذف مدل‌های e و p از خط تولید Gen8 نام برد که باعث ساده تر شدن این خط تولید گردید. DL380 طوری طراحی شده که پیچیدگی و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. به طوری که با استفاده از جدیدترین پردازنده‌های اینتل E5-2600 v4  می‌تواند تا 21 درصد و با پشتیبانی از حافظه‌های 2400 مگاهرتزی HPE DDR4 SmartMemory  با ظرفیت 3 ترابایت، تا 23 درصد باعث افزایش کارایی گردد.

بهترین سرور اچ پی کدام مدل است؟  اینتل سری C610 پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شود امکان استفاده از دو پردازنده اینتل زئون سری E5-2600 v3 و E5-2600 v4 فراهم شود که کارایی و بهره وری را بهبود می‌بخشد.

حداکثر تعداد هسته‌هایی که پردازنده‌های سرورهای نسل 9 اچ پی، پشتیبانی می‌کنند 22 هسته هست که در پیکربندی دو پردازنده‌ای 44 هسته فراهم می‌شود و از نظر منطقی، 88 هسته ارائه می‌دهد. حداکثر کش قابل ارائه 55 مگابایت است و حداکثر فرکانس در دسترس نیز 3.5 گیگاهرتز است.

اگر در سرور DL380 Gen 9 از یک جفت پردازنده 14 هسته‌ای از نوع 2.3GHz E5-2695 v3 Xeon استفاده شود، از نظر منطقی، 56 هسته فراهم می‌شود. شرکت Dell این پردازنده را در مدل PowerEdge T360 دارد ولی اچ پی آن را 550 پوند ارزان‌تر از محصول Dell ارائه می‌دهد.

این پردازنده در حالت بیکاری، 90 وات و در حالت پرکاری، 352 وات انرژی مصرف می‌کند. این میزان مصرف در محصول Dell به ترتیب 120 و 390 وات است.