سرور HP به عنوان یک سخت افزار قدرتمند در شبکه بسیار پرکاربرد است، شرکتهای دیگری هم هستند که به تولید سرور میپردازند ولی HP همچنان پیشگام است. مقالات به صورت سلسله وار در اختیار شما عزیزان قرار داده خواهد شد.

انواع سرور اچ پی

به طور کلی سرور HPE به سه دسته کلی تقسیم میشوند
1. HPE tower server
2. HPE rack mont server
3. HPE blaid server

این سری از سرورهای HPE که به سرورهای ML مخفف Modular Line معروف است، به رده ی سرورهای ایستاده HP تعلق دارد . خط تولید سرورهای HPE proliant ML برای سازمانهایی که به دنبال سرورهای ایستاده قدرتمند و قابل ارتقال هستند همچنان فعال است که در سه سری 100، 300، 500 تولید دارد در حال حاضر سری 500 تولید جدیدی ندارد و در نمایندگی های HPE توزیع نمیگردد.جایگزینی مناسب برای PC هایی که نرم افزار های خاص با پردازش بالا دارند، هزینه ای کمتری نسبت به سایر مدلهای سرور Hp دارند، نیازی به استفاده از رک ندارند، برای شعبات سازمانها نیز کاربرد مناسبی دارند.

این سرورها برای شبکه های کوچکی (مثلا 10 تا 100 کاربر دارند) که سرویسهای کمی با پردازش کم دارند می تواند بسیار مناسب و مقرون به صرفه باشد مثلا سرور حسابداری یک داروخانه، قیمت به نسبت پایینی دارند ، قیمتی نزدیک به خرید یک سیستم کلاینتی ولی با این تفاوت که دارای سرعت و امنیت بالاتری به لحاظ ساختاری هستند و پایداری قابل قبولی دارند و زیر ساختی پایدار برای شبکه را فراهم می کنند.

DL Server Rackmount

این سری از سرورهای HPE که به سرور های DL مخفف  Density Line معروف است سرورهای Rackmont هستند و برای سازمانهایی که به دنبال سرورهای قدرتمند و قابل ارتقا هستند مناسب است و در سه سری 100 ، 300 و 500 تولید میشود و این سری از سرورها دارای قابلیتهای بسیاری است. فضای کمی را اشغال می کنند و انعطاف پذیری بالایی دارند و با ویژگی های بالایی که دارند زیرساختی منعطف و فوق العاده برای مرکز داده فراهم می کنند. مناسب برای دیتاسنتر ها ، محیطهایی با تراکنش سیستمی بالا، شبکه هایی با اتاق سرور و رک، نیاز به بستر مناسب برای مجازی سازی است.

BL Server Blade

این سری از سرورها HPE که به سرورهای BL مخفف Blade line  یا سرورهای تیغه ای معروف هستند و این گروه از سرور ها برای سازمانهایی که به دنبال سرورهایی جهت پردازش موازی یا توان پردازشی بالا و همچنین نیاز به تعداد زیادی سرور در فضایی محدود دارند بسیار مناسب است این سری از سرور ها در دو گروه  400C و 600C تولید شده است. کمترین فضا را اشغال میکنند و با کابل کشی بسیا کم ، مصرف بسیار پایین انرژی ، دسترسی و کارایی بسیار بالا ، معماری ماژولار ، مدیریت سریع و راحتی را فراهم میکند.