شرکت intel در تولید سرور اچ پی نسل 10 ، تغییرات بخصوصی را اعمال نمود که این سرورها را از سرورهای تمامی نسل ها متمایز کرده است. از جمله این تغییرات ، تغییرات ساختاری جهت ارتقای سطح امنیت میباشد که از طریق تکنولوژی Silicon root of Trust تمامی کدهای مخرب و Firmware را شناسایی و کدهای اصلی را جایگزین می کند و حتی قابلیت بوت شدن سرور با اثر انگشت ادمین را ایجاد نموده است .

از دیگر تغییرات مهم این سرورها نسبت به سرورهای نسل قبلی خود ، تغییر در پردازنده ها (بهبود کارایی ، امنیت و سرعت) و افزایش تعداد هسته های پردازشی به 28 هسته (حدودا” 27% افزایش تعداد هسته) میباشد . پردازنده های اینتل در 4 مدل پلاتینیوم Platinum ، طلاییGold  ، نقره ای Silver  و برنز Bronze وجود دارند.

تغییر در سرعت، پهنای باند، ظرفیت و تعداد کانالهای حافظه RAM یکی دیگر از تغییراتی است که این سرور اچ پی جی 10 را از سرورهای نسل های دیگر متمایز ساخته است که میتوان به افزایش 66 درصدی پهنای باند (تا 256 گیگابایت)، افزایش 50 درصدی تعداد کانال های حافظه (تا 12 کانال) و افزایش 11 درصدی سرعت حافظه (سرعت 2666 مگاهرتز) اشاره نمود.

در حافظه های پایدار، امکان استفاده از NVDIMM های 16 گیگابایتی در هر ماژول وجود دارد، سرورهای این نسل از رم های DDR4 استفاده میکند که قابلیت ترکیب حافظه های RDIMM و LRDIMM ها در آن ها وجود دارد.

علاوه بر این موارد، افزایش فضای ذخیره سازی در این سرورها باعث شده است که سرورهای این نسل از پیشرفت چشمگیری در این زمینه برخوردار باشند. کنترلر ذخیره سازی در این سرورها به صورت پیش فرض SATA HPE Dynamic Smart Array S100i بوده که قابل ارتقا میباشد. ظرفیت در LFF و SFF ها به 12 و 15.3 ترابایت ارتقا یافته است.

Firmware های این نسل به ILO5 ارتقا یافته و این قابلیت استفاده از بوت امن را فراهم می کند. همچنین امکان استفاده از نسخه Advanced Premium Security نیز در آنها وجود دارد.

در نسل 10 امکان بهره مندی از پاورهای هالوژن کم مصرف تر با کارایی بالاتر سری پلاتینیوم و استفاده از کنترلرهای S100 SATA ، E208، P4088، P816 به همراه کشCache  وجود دارد.

جهت مشاوره و خرید سرورهای اچ پی با کادر فروش شرکت پردازش رایان پژواک با شماره 41308000-021 تماس حاصل نمایید.